Direktlänk till inlägg 13 oktober 2016

Nu börjar det

Av ladivamaria - 13 oktober 2016 10:21

Minns ni den här donnan?

Ja jag vet, det sitter en kille där nu, men om ni klickar så kommer det först en tjej på lina.... Jag älskade henne när jag var mellan fyra och sex år... "Nu börjar det"

I alla fall, nu börjar det här också, idag var jag på valideringsmöte. Jag ska plugga till undersköterska på distans tänkte jag. Det är ju så att jag redan jobbar som undersköterska, typ. Men jag har inte på papper att jag är utbildad och kompetent och därför får jag inte heller lönen som jag förtjänar (får man egentligen det någonsin...)

Så här sitter jag, med mina böcker

 

och ska läsa och förkovra mig är det tänkt.

Undrar om jag ska åka och köpa papper och slå in dem?

Prickigt papper hade varit fint.....

Jag frågade den piffiga damen som ska validera mig hur lång tid det kan tänkas ta att bli färdig med utbildningen..?

"Tretton till fjorton månader om man läser på heltid," sa hon.....

Jahapp....jag tänkte att jag skulle vara klar efter jul ungefär.... Då får jag lägga på ett kol i så fall.....


Vet ni vad som också började idag..?

Jag är så uppspelt!!!

Julplaneringen!!!

Jag lyssnade på lite julsånger i bilen, så mysigt!

Oroa er inte, jag ska inte börja julpynta än...men om en månad så måste jag kolla vad som har gått sönder i lådan under året...jag har ju även ett helt uterum som ska dekoreras i år. På ett smakfullt sätt.

Jag måste börja baka och frysa in, och även i år kommer jag att förbanna frysen som inte är tillräckligt stor... Vi har pratat om att köpa en frysbox och ha i förrådet, en sån här:

 

den rymmer väl 3000 liter eller mer..... När jag var liten hade mamma en sån i garderoben. Den var mörkgul med brunt lock....Inte konstigt att hon gömde den där....


Jag har lite viktiga saker att göra idag; kolla ikapp Bonde söker fru och Bachelor så jag kan diskutera med Jeanette. Oliver gillar inte den "typen" av program, jag försökte säga att vi gillar alla olika, han gillar aktuellt och rapport, jag gillar kärlek och intrigprogram... Men han tyckte inte att man kunde jämföra Aktuellt och Bachelor...det får väl bli en sån grej som vi inte delar åsikt med varandra....

Jag ska även ringa lite samtal, bl.a till optikern för både jag och Oliver har problem med våra ögon. Jag tror inte att jag behöver glasögon, jag tror att mitt problem är mycket värre och hemskare än så, men Oliver tror att jag håller på att bli gammal så därför behöver glasögon. En annan sak vi inte delar åsikt i.... Men det spelar ju ingen roll hur gammal jag blir för han kommer alltid att vara sexton månader äldre än mig.

Jag ska ringa till hotellet och preliminärboka rum till våra gäster på bröllopet

och sen var det något mer jag skulle ringa om, men jag skrev inte ner det, så därför har jag glömt det.

Jag hoppas att ni har en härlig dag, det är snart fredag och helg igen mina vänner... Jag lämnar er med en låt jag lyssnade på i bilen :-)

Någon annan som tycker att Niklas Strömstedt ser ut som en katt? Eller uggla?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ladivamaria - 11 april 2020 10:58

Det var så länge sen jag bloggade att jag inte vet var jag ska börja... det har varit ett tufft halvår. Eller snarare åtta månader. Jag började ju ett nytt jobb i juni förra året om någon minns att jag skrev det? Bloggade jag om det? Jag minns inte e...

Av ladivamaria - 8 juli 2019 15:05

Alla har något som de verkligen gillar att göra men som de samtidigt tycker är lite pinsamt, har jag hört.. som att lyssna på riktigt dålig musik, klämma finnar, äta kalla vita bönor direkt ur burken.... jag tänkte berätta och visa er en av mina heml...

Av ladivamaria - 26 juni 2019 10:11

Ja, nu var det länge sen jag skrev igen, livet har varit hektiskt, är hektiskt och stressigt, men ändå bra. Jag har fått nytt jobb (can I get a WHOOP WHOOP) äntligen lite mer stabilitet i familjelivet i fråga om mina arbetstider, vi vet alltid när ...

Av ladivamaria - 25 maj 2019 21:13

Vi är på hotell. I Göteborg. Götlaborg. Alla heter Glenn och luktar fisk. I Göteborg. Vi har varit på vin- och chokladprovning. Väldigt trevligt. Damen som höll i provningen var väldigt kunnig och trevlig, det varade i 1,5 timme och när vi gick ...

Av ladivamaria - 19 maj 2019 07:24


Det var så länge sedan jag bloggade att sökfältet glömt "Bloggplatsen".... jag borde skämmas som uppdaterar så sällan! MEN, jag har haft lite annat för mig, som ni kanske minns skickade jag mina engelska diplom till UHR (Universitets och Högskole R...

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards