Alla inlägg den 6 oktober 2016

Av ladivamaria - 6 oktober 2016 17:30

I tisdags var det kanelbullens dag. Mitt flöde på Facebook och instagram överflödades av bullbilder. Jag älskar kanelbullar, men har inte riktigt lyckats baka de där perfekta bullarna som är så ljuvligt kladdiga i mitten som espresso house brukade vara.
I tisdags hade jag ju dessutom migrän så det fanns ju inte en chans att jag skulle baka några bullar....
Men idag kände jag att jag hade både lust och energi så fram med ingredienser och min matberedare!
Elin hjälpte till, med disken.

Och tog sig ett fotbad.....

Hon var typ blöt....över hela kroppen.... men hon hade kul!
Och jag gjorde bullarna lite annorlunda än vad jag brukar göra...

Rulla ut degen till en rektangel, bred en smör/socker/kanelmassa och vik dubbel. Skär smala remsor och snurra dem.

Gör en knut/kringla.

Pensla med ägg eller mjölk och strö över pärlsocker. Grädda. Ät!

Och mums vad goda!!
De godaste jag gjort hittills!!
Några påsar i frysen och några på ett fat till familjen att mumsa på när de kom hem.
Oliver kallar mig för bullmamma. Jag älskar ju att baka, speciellt till jul. Jag älskar doften av pepparkakor och saffran. Förra julen fyllde jag frysen med olika kakor, pajer och bullar.
Mysigt, men ack så förödande för figuren....
Jag kommer ju att rulla ur bilen i juni. Men nu tar jag en bulle till.

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards