Alla inlägg under oktober 2017

Av ladivamaria - 17 oktober 2017 16:42

Stackars bloggen, ensam och övergiven, inga uppdateringar eller inlägg. Jag har tänkt jättemycket på att jag måste skriva, uppdatera, men sen sitter jag där med telefonen i handen och undrar vad sjutton jag ska skriva? Jag har inget spännande att berätta....
Sen har jag tänkt igen; att det beror väl på vad man menar med spänning.
Räknar man snabba bilar, exotiska resor, och stora summor pengar? Nej då är mitt liv väldigt tråkigt. Jag inser att jag har definierat ett ?perfekt liv? som ett liv med just det jag räknat upp. Men nu. Nu ser jag att mitt liv faktiskt är spännande i mina egna ögon, spännande vissa dagar och ljuvligt lugnt andra dagar.
Jobbet tar tid, barnen jag har hand om tar nästan all min energi och den ork jag har kvar lägger jag på familjen. Jag somnar tidigt, utmattad de flesta kvällar.

Vet ni vad som har börjat?
Julförberedelserna!!!!
Varje år vid denna tiden blir jag så glad och mysig. Jag köper massor av tidningar om julstök, mat, godis och pynt, sen lägger jag mig i soffan eller sängen och frossar i recept, tips och hur man ska planera bäst för att hinna allt man önskar.
I år ska jag ha nytt pynt, jag har en hel del saker som behöver bytas ut och jag har redan börjat leta efter det jag är ute efter, så ni förstår hur överlycklig jag blev i söndags när jag steg in på Rusta och ser att de börjat ta fram adventsstjärnor, annan belysning och glitter.
Och ja! Jag ska lägga upp en bild på mitt hem när jag är färdig, jag lovar.
Igår åt jag min första lussebulle.
Men julmusten får vänta någon vecka till...

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards