Alla inlägg under april 2019

Av ladivamaria - 13 april 2019 07:37

Jag behöver hjälp! Verkligen!

Nu har jag bott i hus i fem år och en månad och jag känner INTE att jag har särskilt gröna fingrar... jag började sommaren 2014 att odla lite rädisor och tomater i krukor. Det gick fint och förra sommaren skaffade jag två pallkragar och odlade potatis, morötter, sallad och rödbetor.

Igår satte jag potatis och inatt kom det frost. FROST!!! 

I vårt uterum har jag vinterförvarat pelargonerna från förra sommaren och nu vill jag ju att de ska blomma ut igen. Men....jag tycker inte att de ser ut att vara av samma åsikt. Är här någon som kan hjälpa mig?

Jag vill liksom att pelargonerna ska blomma NU!!

     

Jag tycker att de ser ruttna ut.... hur länge ska jag vänta? Eller ska jag slänga dem och köpa nya och förvara dem bättre  nästa vinter?

Jag har satt tulpaner också, och det har kommit massor med blad. Men inga blommor. Funkar tulpaner så? Kommer det blommor sen?

 

Och dessa rosor?

Jag köpte dem på Ica, hade dem i köksfönstret efter jul och de var så fina så jag bestämde mig för att sätta dem i större krukor och se om de skulle bli ännu större?

Men allt klorofyll verkar ha försvunnit...varför är bladen vita???

   


Och den här lilla tomatplantan?

Den har också blivit vit.

Jag ska sätta den i en större kruka, snart. Måste bara köpa mer jord.

 


Och mina fröer, som jag satte för två veckor sen.... det har ju inte hänt något alls här i odlingslådan... Jag har sått blomkål, broccoli, gräslök och basilika.... Men det är är ju INGENTING här... inte ens en liten grön prick som kan visa att det kommer något och kan verka lite uppmuntrande...

Jag känner mig nere...

 


Kan någon komma med förslag om vad jag ska göra?

Snälla.....

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards