Alla inlägg den 15 oktober 2016

Av ladivamaria - 15 oktober 2016 21:55

Han blev utslängd

Av ladivamaria - 15 oktober 2016 21:51

Basen dunkar i mitt bröst, mina öron vibrerar - jag borde ha tagit öronproppar - och bredvid mig sitter en kille och sover.
Jag och Oliver är på vår första konsert tillsammans... jag är ingen direkt konsertmänniska. Jag gillar att sitta bekvämt och lyssna på musik på medelhög volym. Tråkigt, jag vet, men så är det.
Vi är i Halmstad, har ätit på Harrys och ska lyssna på synth till kl två inatt.
Hur blev det så här?? Jag är småbarnsmamma, jag går och lägger mig innan tio på kvällen....

Men det är härligt att vara här, kolla på människor och inte hata musiken.
Här är några magiska människor, killar med kajal, kedjor och nitar, rutiga skjortor och blommiga tröjor. Stora skägg och rakade huvud, gubbar och unga män som spelar musik de älskar. Det är verkligen ljuvligt!

[Bild]

Jag återkommer med information om huruvida jag lyckades hålla mig vaken eller om jag gjorde sällskap med snubben som sover....

[Bild]

Av ladivamaria - 15 oktober 2016 10:08

Igår var en så mysig dag. Både jag och Oliver var lediga från jobbet och Elin var hemma från dagis. Vi körde till Helsingborg där Oliver klippte sig, sen till Ängelholm där vi åt lunch på Rönneå caféet. Mysigt men Elin var inte på humör att äta och vägrade sitta still. Så vi slängde i oss vår mat och gick snabbt därifrån, till stället som förr var konfektasken. Där är inte särskilt mysigt, men de har korv och för det mesta äter Elin det... vi behövde få i henne någonting eftersom vi skulle vara i stan en stund till. Sen gick vi över till vigselbutiken, där vi köpte våra förlovningsringar och ville kolla på vigselring till mig. Så många fina ringar.... det blev ju inte en behaglig lugn stund eftersom Elin ville prova alla ringar, vilket jag självklart förstår. Men vi har ett litet hum om vad som finns.

Som sagt, massor av fint, tur att det inte är än vi/jag ska bestämma oss.
Vad var det sista vi gjorde?
Synundersökning.... Oliver skaffade ju glasögon för tre år sen, men jag har liksom aldrig behövt det. Nu fick jag besöket att jag behöver progressiva glasögon....är inte det liksom vad gamla människor har?
Såna där som har en halvmåne i nedkanten av glaset.... eller som han här....

Vansinnigt sexigt eller...?
Oliver valde sina bågar men jag kände att jag behövde mer tid på mig så jag ska dit nästa vecka.
Nu är det officiellt. Jag är gammal. Behöver glasögon...progressiva glasögon dessutom...
Ååhhh suck, vad tråkigt

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards