Alla inlägg den 24 oktober 2016

Av ladivamaria - 24 oktober 2016 09:59

Jag har sovit som en stock inatt, jag och Oliver satte oss för att se den nya serien på SVT1, Midnattssol. Efter fem minuter sov jag. Oliver försökte prata med mig ett par gånger men han vet från tidigare erfarenhet att har jag somnat i soffan så är det inte lönt....
Elin kom in till oss någon gång och vill ha saft. Jag hämtade vatten men sa att det var saft, orkade inte riktigt ha den diskussionen mitt i natten.
Sen sov jag igen....och drömde om min brudklänning. Jag var någonstans och letade efter en klänning, det fanns tre olika affärer i området där jag befann mig och jag sprang mellan dem, för av någon anledning var det bråttom.
Det var konstiga affärer, de låg i slumområden, marken var täckt av lera och vi mötte många hemlösa människor. Det var en pojke som jag tog till mig, han var så smutsig och hans kropp var täckt av sår. Men av någon anledning tyckte jag att det var lämpligt att raka hans fötter, de var VÄLDIGT håriga. Sen lämnade jag honom i ett skjul och fortsatte min jakt på vit fluffig klänning.
I en affär hölls det ett bröllop a la Grekland, de dansade och slängde porslin och ropade Opa!!
Men jag kunde gå in bakom dem och titta på klänningar.... det fanns inte många, de flesta var i ull, vitt ull och bara helt raka, knälånga kappor. Konstigt!
Sen kom jag på att jag redan har en klänning, och blev i drömmen ledsen för det är ju ingen "prinsessklänning" med stor kjol och puffärmar...

Jag hittade en klänning, men insåg att jag absolut inte vill ha en klänning med spets, utan jag tog av all spets och då blev det en klänning helt i taffettatyg....

Så när jag nu är vaken börjar tankarna snurra.... försöker mitt undermedvetna säga mig något...?
Längtar jag EGENTLIGEN efter en klänning a la "My big fat gipsy wedding"?

Kan ni se Oliver i keps.....?

Och varför egentligen ha en man med på bröllopet över huvud taget?
Bara jag och min klänning? Resten av familjen kan gå till vigseln, för det verkar som att det bara blir jag och klänningen som får plats i bilen....
Jag får nog ta mig ett snack med det undermedvetna idag.... Vad är det egentligen jag vill ha..?
Fast en sån här överdriven klänning suktar jag knappast efter....

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards