Alla inlägg den 3 oktober 2016

Av ladivamaria - 3 oktober 2016 14:25

Idag är en sån där dag som engelsmän kallar "one of those days" när allt liksom går fel. Jag har nog skrivit om sådana dagar tidigare....
Men..... Jag slutade jobba 10:15, körde och hämtade Elin på dagis för hon får inte lov att vara där om jag inte jobbar. Hem hit och fixa lunch och få ett jäspande barn att sova. Men det var som att det gott troll i henne, hon skulle INTE sova! Efter en och en halv timme gav jag upp och startade tv:n.

Försökte jobba lite på datorn, hjälpa mamma med lite saker och ringa några samtal. Allt medan en livlig tvååring klättrade på mig.
Jag blev så irriterad så jag bestämde mig för att sätta henne i bilen och köra en runda, då somnar hon alltid. Jag hann inte utanför vårt område förrän hon sov.
Jag körde en liten runda och sen hem igen och lade henne att fortsätta sova på soffan.
Jag såg fram emot en härlig varm dusch.... men Elin har vid något tillfälle mixtrat med ratten på varmvattenberedaren så den stod på 5 grader.

Så det blev ingen dusch alls.
Nu ligger jag skavföttes med Elin på soffan. Jag kan nog också behöva en tupplur. Med min älskade unge.

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards