Alla inlägg den 2 oktober 2016

Av ladivamaria - 2 oktober 2016 11:55


För några dagar sen flög en geting in i bilen samtidigt som jag stängde dörren. Jag funderade i ungefär 3 sekunder på om jag skulle jaga ut den, men sen tänkte jag; Nej den får dö där inne, jag ska inte ut och köra igen denna dag.

Sen glömde jag bort fanskapet.

Så igår, körandes hem från jobbet, får jag solen i ögonen och fäller ner solskärmen. Och ner faller getingen. Jag blev livrädd, växeln hoppade ur led och jag försökte gasa när bilen var i neutralläge. Jag tjoade och viftade och kände paniken slungas över mig som en flodvåg. Jag lyckades manövrera in bilen på en bensinmack (skulle ändå tanka) och kastade mig ur den.

Var fanns getingen?? Jag ryckte i kläderna för att kolla att den inte hamnat innanför tröjan eller annat obehagligt, det hade den inte. Den låg på golvet mellan sätet och dörren, täckt i damm, fortfarande vid liv.

Jag tyckte lite synd om den, det märktes att den inte mådde bra, jag lirkade upp den med bilnyckelnoch lade den på marken. 

Sen trampade jag på den.

Jag bad om ursäkt; förlåt lilla geting men det är bäst för oss båda om du inte repar dig och sen tar ut din hämnd på mig efter att jag stängde in dig i bilen.

Kände mig skakig resten av dagen.


 

 usch och fy!!!



Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards