Direktlänk till inlägg 8 juli 2019

My dirty little secret

Av ladivamaria - 8 juli 2019 15:05

Alla har något som de verkligen gillar att göra men som de samtidigt tycker är lite pinsamt, har jag hört.. som att lyssna på riktigt dålig musik, klämma finnar, äta kalla vita bönor direkt ur burken.... jag tänkte berätta och visa er en av mina hemligheter som jag tycker är pinsamt, men jag kan inte låta bli att kolla på detta på Youtube....

Amerikanska mammor med massor av barn som filmar och laddar upp vad de handlat och hur mycket det har kostat... galet, jag vet.... det började med denna dam:     Jordan Page, som bor i Utah med sin man och deras sex barn. I ett JÄTTESTORT hus. De driver flera företag och lär folk (amerikanare) hur man sparar pengar på att storhandla mat på just deras sätt, hur man sparar pengar över lag och hur man allmänt lever mer ekonomiskt. Det var denna videon som fick mig att kolla på hennes sida... 

Jag var fast efter ca 3 minuter. Nu har ju inte jag sex ungar... men jag började tänka WAAAOOOOOWWWW!!!! SÅ bra!!! Jag måste göra som Jordan gör!! Hon och hennes familj är mormoner (jag återkommer om det lite längre ner) och när man tittar på andra av hennes videor ser man att de läer bibeln med sina barn varje dag. Hennes man Bubba (?!) undervisar barnen om gud och djävulen och uppmuntrar dem att välja guds väg och leva som en god människa. (återkommer...) Efter ett tag började jag tröttna lite på Jordan och hennes väldigt präktiga familj, jag menar inte att vara respektlös, men jag är väldigt olik dem, å jag kände mig ofta som en sämre människa när jag kollade på hennes videoinlägg. Så jag hittade: Sarah Mwania    gift med Solo Mwania och boendes i Lincoln som jag tror ligger i the Midwest.... eller Illinois. Jag ska erkänna att den Amerikanska geografin inte är mitt starka ämne, och sarah och hennes man nämner inte var de bor i varenda video de filmar (till skillnad från Jordan and Bubba)

Sarah och Solo har nio barn och ett tionde på väg (!!!!!) som de dessutom hemskolar (!!!!!!) Detta är ett, för mig, galet koncept. Hur får man energin och kunskapen att undervisa barn hemifrån?? Jag vet att många i USA gör det, men ja som sagt för mig är det ett väldigt främmande koncept. Men varför skriver jag att DE hemskolar barnen? Det är Sarah, mamman som undervisar dem, inte pappan... han jobbar någon annan stans och kommer hem på kvällarna.. De är kristna missionärer och går i kyrkan varje söndag men jag får inte intrycket att de lägger flera timmar om dagen till att lära sina barn om Gud och Jesus. 

I allafall, Jordan Page handlade en gång i veckan och tipsar oss om att bara åka till afären en gång i veckan. OM något tar slut så rekommenderar hon att man ska vara utan den varan tills det är dags för nästa veckas sshoppingtillfälle.

Sarah Mwania shoppar en gång i MÅNADEN.... och så här kan hennes kök se ut efter en shoppingtur till affären (eller affärerna, hon går till mer än en för att få tag i allt hon vill ha. Men ändå... en gång i månaden, med nio barn??

           Ser ni hur trött hon är? Jag fick en klump i halsen när jag såg den här videon, jag kände: Stackars kvinna.... så många barn, hennes äldsta är fjorton år. Fjorton!! Hennes kropp har inte fått mycket vila eller återhämtning mellan graviditeterna.... men hon älskar bebisar tydligen (hon berättar det i en annan film...) så vill alltid ha en bebis i huset. Vi får väl se hur länge hon vill ha det...men jag gillar de här två. De är väldigt jordnära.

Och här kommer vi till den tredje kvinnan: Taina Licciardo-Toivola    

Jag vet inte riktigt var jag ska börja med henne....för hon verkar inte riktigt mänsklig... hon är 41 år, har tio barn och har varit gift i över tjugo år... de är veganer, hemskolar barnen och är domedagsprofeter... Deras morgonrutin börjar vid 03 (!!) på morgonen med träning, sen spelar de sina instrument innan duch, frukost och kl 08.00 börjar de dagens undervisning.... vem tvingar upp sina barn klockan tre på morgonen??? Kolla här:

    Märkte ni ockå att alla barn har vita t-shirtar och jeans eller rosa ballettkjolar? Hur kommer det sig?

Här r en kvällsrutinvideo. Om hennes man...

Vad är det med hennes röst??? Hur kan man ha en så "mjuk" röst?? Det låter så tillgjort. Och konstigt... och dessa barn... jag vet inte hur jag ska beskriva dem? De verkar nästan utomjordliga. Otroligt vackra med nästan genomskinlig hy, stora ögon och långt hår. Och deras namn; Romeo, Cleopatra, Jerusalem, Nefertiti, King James, Omega, Shakespeare, Leonardo, D'artagnan och Afrodite. 

De äter endast en plantbaserad kost, och handlar flera gånger i veckan, här är en av deras handlingsvideor.

Jag vet att jag nu skriver mest om denna Taina.... trots att hon är den som skrämmer mig mest. Det känns som att hon leder en sekt... men kanske är det bara så att hon är väldigt olik mig. VÄLDIGT olik mig.... jag är faschinerad och skräckslagen på samma gång av henne....

Så...detta är min smutsiga lilla hemlighet.... jag tittar på kvinnor som köper massor av mat på Youtube....

Vad är din smutsiga lilla hemlighet??


 
 
Ingen bild

Mamma

29 juli 2019 09:48

Kära nån. Det borde vara deras hemlighet. Inte visa upp eländet. Jag gillade verkligen att vara turist i det landet , dom två ggr jag varit det. Men bo där ALDRIG. Man får leta länge innan man hittar något äkta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ladivamaria - 11 april 2020 10:58

Det var så länge sen jag bloggade att jag inte vet var jag ska börja... det har varit ett tufft halvår. Eller snarare åtta månader. Jag började ju ett nytt jobb i juni förra året om någon minns att jag skrev det? Bloggade jag om det? Jag minns inte e...

Av ladivamaria - 26 juni 2019 10:11

Ja, nu var det länge sen jag skrev igen, livet har varit hektiskt, är hektiskt och stressigt, men ändå bra. Jag har fått nytt jobb (can I get a WHOOP WHOOP) äntligen lite mer stabilitet i familjelivet i fråga om mina arbetstider, vi vet alltid när ...

Av ladivamaria - 25 maj 2019 21:13

Vi är på hotell. I Göteborg. Götlaborg. Alla heter Glenn och luktar fisk. I Göteborg. Vi har varit på vin- och chokladprovning. Väldigt trevligt. Damen som höll i provningen var väldigt kunnig och trevlig, det varade i 1,5 timme och när vi gick ...

Av ladivamaria - 19 maj 2019 07:24


Det var så länge sedan jag bloggade att sökfältet glömt "Bloggplatsen".... jag borde skämmas som uppdaterar så sällan! MEN, jag har haft lite annat för mig, som ni kanske minns skickade jag mina engelska diplom till UHR (Universitets och Högskole R...

Av ladivamaria - 13 april 2019 07:37

Jag behöver hjälp! Verkligen! Nu har jag bott i hus i fem år och en månad och jag känner INTE att jag har särskilt gröna fingrar... jag började sommaren 2014 att odla lite rädisor och tomater i krukor. Det gick fint och förra sommaren skaffade jag ...

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards