Alla inlägg den 19 augusti 2016

Av ladivamaria - 19 augusti 2016 13:43

Johanna fyllde år i måndags. 11 år! Imorgon ska vi ha släktkalas här, 28 pers blir vi.... Det flimrar lite för ögonen bara jag tänker på det. Jag har köpt 4 kg köttfärs, 70 olika bröd, sås och grönsaker så det ser ut som att jag driver butik i köket. Och så har hon då beställt en tårta.... Den ska ha choklad, jordgubbar, maränger och marshmallows.... Så inget stort komplicerat alltså...
Jag har gjort msränger idag, inte särskilt svårt alls, det tog bara SÅ lång tid....

Det tog nästan en timme att vispa äggvitor och socker till ett fast skum....

Min maskin är väl inte den bästa... Men medans den körde på för sig själv så hann jag vika och lägga undan kläder. Plocka undan all mat jag handlat (och inse att jag glömt fem saker) bädda alla sängar och kolla vad som hänt på fb.
Sen var det dags att ringla ner choklad i smeten och klicka ut dem på en plåt med bakplåtspapper på.

Som sagt, inte så svårt alls. Och efter 1,5 timme kom de ut och såg så här fina it.

Inte så pjoskigt eller?
Nu återstår bara att se om Johanna gillat den....
Jag visar er imorgon hur den det ut.

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards