Alla inlägg den 7 augusti 2016

Av ladivamaria - 7 augusti 2016 23:55

Nerbäddad, en liten varm kropp bredvid mig som snusar på det mest ljuvliga vis och jag har gått släck- och låsrundan. Vanligtvis är det Oliver som gör detta precis innan han går och lägger sig, kollar så att alla fönster och dörrar är stängda och låsta. Han släcker lampor och ser till att vi är trygga. Detta är en av anledningarna till att jag älskar honom så otroligt mycket, han sätt att visa hur mycket han värnar om oss. Det kan tyckas självklart att man värnar om sina barn och blivande äkta maka...men i min erfarenhet är så inte alltid fallet.

Men nu är som sagt Oliver inte hemma och kan göra detta, så då faller det på mig att se till så att ingen tar sig in och rövar bort något barn. Rundan är avklarad och för säkerhets skull sover jag beväpnad inatt.

Den nästan en meter höga pepparkvarnen står vid sängen.
Den kan nog göra en del skada om den träffade i tinningen eller annan del av kroppen.
Godnatt!
Sov gott, det ska jag göra.

Av ladivamaria - 7 augusti 2016 21:51

Oliver ska börja sitt nya jobb imorgon så inatt sover han i Veberöd på ett B&B, vilket innebär att jag sover ensam inatt. Eller ensam är jag ju inte, alla barnen är hemma och Elin sover i min säng. Hon var förtvivlad när hon skulle sova, grät och ropade på pappa, så då fick hon såklart sova i vår säng. Så fort jag la henne i vår säng blev hon strålande glad och snurrade runt runt i sängen och skulle inte alls sova, det tog en timme att natta henne!!
Hon kör med mig, jag är så mesig som inte kan stå emot henne....

Men hon är ju söt som socker

Teddy kom förbi med hela familjen idag, de har varit i Malmö över helgen och kom in på fika när de körde hem. De hade med sig sin lilla valp Esther, som är så ljuvlig

Elin tyckte det var kul med en liten hund, lite mer i hennes egen storlek. Hon har träffat många hundar och gillar dem, men det är ju lite läskigt om de är för stora. Eller läschkit som hon säger....
När de hade åkt fortsatte jag med tvätten, jag förstår inte HUR men vi har alltid med oss dubbelt så mycket tvätt hem som när vi åkte iväg. Alltid! Var kommer all denna tvätt ifrån??

Man får ju vada fram till tvättmaskinen....
Oliver var iväg på hockeycamp med Erik och när de kom hem åt vi middag, bara enkla hamburgare med grönsaker men det var SÅ gott.

Jag har hunnit med allt dom stod på min "to do lista" vilket känns bra, produktivt.
Imorgon börjar jag om på nytt, igen, för trehundrade gången i mitt liv. Men denna gången SKA det gå. Nu, en gång för alla ska det bli fantastiskt.

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards