Alla inlägg den 30 september 2016

Av ladivamaria - 30 september 2016 08:27

Jag har beställt min klänning.
I måndags var jag och mamma till Sernys i Ängelholm och provade klänningar. Jag provade och mamma var smakråd. Det är bra att ha mamma med sig som smakråd, för det mesta i allafall. Hon har "öga" för vad som passar i färg och vad som sitter snyggt på kroppen. Hon är dock inte alltid så bra på att få fram sin åsikt på ett "snällt" sätt, hon är vad man kallar brutalt ärlig. Och inte sällan sårar hon (mina) känslor när hon säger vad hon tycker.
Men vi var överens i måndags vilket var skönt. Jag har dragit mig lite för att prova klänning, har tyckt att det har varit kul att titta på bilder på nätet, men att ta på mig en brudklänning igen..... Det har känts spänt och jobbigt. Men i måndags gick det jättebra, damen i affären var super, som Annika och Linda sa. Hon nådde mig ungefär till armhålan, så hon fick stå på en pall för att nå upp till min hals/nacke och nåla det som skulle nålas.
Som många korta människor var hon faschinerad av min längd. Ståtlig får jag ofta höra att jag är... Vilket väl är kul ibland, men låter det inte som ett ord som beskriver en häst?

Men den lilla damen var rar, "fiiiin" "ja du är så fiiiin" sa hon. Jag stod där och kände mig som en jätte, men det var trevligt att hon tyckte jag var "fiiiiiiiin"
Och jag kände mig lite fin....så nu är den beställd, kommer om ca fyra månader då vi ska fortsätta provningarna och pimpa den lite.

Nu ska jag bara hitta klänningar till Johanna och Elin. Oliver och Erik ska ha likadana kavajer. Eller nåt....
Ja det kommer att bli jättebra!

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards