Alla inlägg den 1 september 2016

Av ladivamaria - 1 september 2016 16:14

Jag har fått en ny brukare som jag ska jobba hos 50% i höst. Träffade hen igår för första gången och idag har vi varit ute på McDonalds och Ica maxi. Det var tufft må jag säga, Kim (jag kallar min brukare för Kim eftersom att det är ett namn både för killar och tjejer och jag här måste värna om hens privatliv och jag har självklart tystnadsplikt) kör sin permobil själv, men den är ju stor och klumpig och inte jättelätt att manövrera i affärer T.ex
Jag blir också väldigt förvånad hur lite hänsyn vissa människor visar när man sitter i rullstol.
När vi skulle gå över gatorna, PÅ övergångsställen vill jag påpeka, så körde flera bilar förbi oss jättenära, innan vi kommit över vägen. Varför sån brådska?
Jag känner att det är extrem kärringvarning på det jag skriver här, jag får väl bejaka min inre tant och börja hötta med knuten näve eller svinga med handväskan när jag ser något som gör mig upprörd.

Apropå upprörd.... I förrgår upptäckte jag något fruktansvärt. Jag har fått rynkor runt munnen!!!
När hände detta??
Det ser ju fruktansvärt ut! Jag är lite förkrossad

Hur ska jag få bort dem innan bröllopet?
Jag kan inte gifta mig med rynkor, folk kommer att tro att jag är en häxa från en saga.

Det är tur att jag har beställt nya krämer. Nya skönhetskrämer som ska göra mig vacker och rynkfri!
Jag ska hämta mitt paket imorgon!

När jag var på maxi så köpte jag min första bröllopstidning. Jag är lite besviken på utbudet i Sverige måste jag säga. När jag bodde i England fanns det typ femtio olika tidningar i alla prisklasser. Någon sa att det inte är "säsong" för bröllop nu så då finns det inga tidningar.... Vadå säsong?? Folk gifter sig väl året om??
Hmpf!

Tur att det fanns en i allafall....

Nu sitter vi här, jag och Kim, lyssnar på dansbandsmusik.... Jag lider lite, men Kim tycker det är härligt, och så håller vi koll på bussarna utanför fönstret. Bra dag med andra ord.

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards