Alla inlägg under januari 2017

Av ladivamaria - 3 januari 2017 15:39

Jag har ju glömt att berätta om vår nyårsafton. Skryta med hur härligt det var och hur bra jag mådde.
Jag gick ju som sagt och la mig för att vila en halvtimme... jo eller hur.... ingen väckte mig, så tjugo i fem vaknade jag. Jeanette o Jimmy skulle komma kl fem.... så en snabb sminkning, och på med min glitterklänning, som tur var hade jag duschat innan jag somnade....
Jag hade velat göra en riktigt lyxig dukning, med glitter, silver och diamanter. Kanske någon frostad gren...
Men.... en kan lika gärna acceptera att just nu så får det duga med en duk och vår vanliga servis. Men där och då bestämde vi att nästa jul ska vi önska oss presentkort på cervera och duka. Och köpa nya tallrikar och glas. Då är Elin nästan fyra år, förhoppningsvis så är hon lite mer försiktig med allt hon rör vid...
Vi bestämde också att vi ska fräscha upp vårt kök. Vid något tillfälle efter bröllopet... det kommer ju att kosta en del, men det är roligt att ha något mer att se fram emot.

Iallafall, J o J kom, lastade med god mat, spel och kuddar. De fixade en jättegod förrätt; toast med svampröra. Så enkelt att göra och precis rätt storlek på en förrätt.
Jag och Oliver gjorde helstekt oxfilé med ljummen rödbetssallad och getostcreme. Så gott!!
Jag har tyvärr inga bilder...det slank ner så snabbt... men så här såg tallriken ut efteråt.

Jag hade gjort mig till och köpt en flaska Amarone som vi skulle dricka till oxfilén.. jag har hört så mycket om att just Amarone ska vara så fantastiskt gott. Hm, jag blev lite besviken... det var inte otäckt...men Black Shiraz är också gott, och inte så dyrt....
Men nu har jag provat det i allafall.
Sen var det efterrätt.
Åh efterrätt....
J o J hade gjort en citronpanacotta med lakritsspegel...

Mums mums mums!!

Vi satt i köket och spelade lite spel och helt plötsligt var klockan fem i tolv. Så på med kläder, fram med plastglas, för vi har inga champagneglas, och öppna cidern i magnumflaska. Varken jag eller Oliver är så förtjusta i champagne eller mousserande vin, så vi har skålat i Pommac eller lättcider de senaste åren.
Vi kollade på lite fyrverkerier, det är ju inte lika mycket som det har varit förr om åren. Vilket jag tycker är rätt bra. Jag har följt lite av debatten kring det här med fyrverkerier, och det är ju fruktansvärt för många stackars djur.
Och människor.
Jag tycker det ska förbjudas för privatpersoner att skjuta raketer, och istället kan varje kommun ha några speciella platser där det skjuts upp raketer mellan t.ex kvart i och kvart över tolv. Då görs det på ett säkert sätt och dessutom kan det bli mycket mer spektakulärt och vackert. För visst är det något speciellt med fyrverkerier på nyårsafton.

När vi gick till sängs vid tvåtiden konstaterade både jag och Oliver att vi uppskattar såna här lugna nyårsaftnar istället för röjarskivorna man varit på i tidiga tjugoårsåldern. Fast då tyckte man ju att DET var det bästa som fanns....
Hur firade ni in det nya året?
Mår ni bra nu så här tre dagar senare?
Jag hoppas att ni hade en magisk kväll och att vi ses snart i det nya året.

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards