Alla inlägg den 8 januari 2017

Av ladivamaria - 8 januari 2017 16:20

Tidigare i veckan så ringde jag till butiken där jag har beställt min klänning från. Eller iallafall så trodde jag att jag hade beställt den därifrån....hon bläddrar bland sina papper....Näää, här finns ingen beställning säger hon....
Men..va??
Jag var ju helt säker på att jag hade beställt...men tydligen ska man skriva kontrakt och betala handpenning.
Jag fattar ju självklart att man lägger en handpenning, men jag sa att jag ville ha klänningen, hon sa att det tar ca fyra månader för leverans, och jag sa ok tack då hörs vi i januari/februari.
Men nä det gör vi tydligen inte....
Visst, vi har tid på oss nu att prova igen och beställa....
Men jag blev lite "avtänd" av hennes virrighet och känner inte alls för att handla där längre.... Så imorgon ska jag ringa till några andra ställen och boka tid för provning av andra klänningar.
Det kommer att lösa sig...bara något jag inte behövde just nu....
Sen pratade jag och Oliver om månaden innan bröllopet, Maj månad....
Det kommer att bli några hektiska helger, Erik ska konfirmeras den 6:e Maj, den 20:e Maj ska min svärmor ha sitt 70 års kalas och den 27:e Maj ska vi fira Eriks 15 års dag.
När sen den 3:e Juni kommer så är man väl ganska trött...
Men jag pratade med Oliver och paniken la sig....
Jag kände först att vi kommer att vara trötta efter alla kalas att vi bara ville ha en lugn dag, men det är klart att vi kommer att orka....
Nu är inbjudningarna skrivna

Imorgon läggs de på lådan...
Så spännande!!!
Vad jag längtar tills alla svar börjar droppa in.

Av ladivamaria - 8 januari 2017 14:05

Vi har varit ute i pulkbacken nu på förmiddagen. Inte särskilt mycket snö...men is, så hej vad det gick fort nerför backen.

Det gick nog lite för fort, för Elin ville bara åka en gång, sen sa hon "Inte loligt mamma!"
Men det var kul att springa omkring och dra pulkan efter sig

Den långa backen var roligare, inte så brant... så där åktes det ett par gånger

Sen träffade vi några stora tjejer som bor på vår gata. De hade en snowracer som de kastade sig nerför backen på. Elin tyckte det var väldigt spännande att titta, men hon vågade ändå inte åka nerför den branta backen igen.

Fast när pappa drog så var det ju väldigt kul att åka runt på gräset/isen.
Sen gick vi in och drack O'boy och åt limpmackor. Eller jag och Oliver gjorde det, Elin ville inte ha brun dricka, bara mjölk...vad är det för barn jag har fått? Äter inte mjukt bröd, tycker inte om O'boy och vill inte åka pulka...
Nu sover hon, jag och Oliver ligger i vars en hörna i soffan, kalops står och puttrar på spisen till kvällens middag. Livet känns helt ok i denna stund. Man kanske skulle sova en liten stund...?
Hoppas ni alla har en härlig söndag.

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards