Alla inlägg den 25 maj 2019

Av ladivamaria - 25 maj 2019 21:13

Vi är på hotell. I Göteborg. Götlaborg. Alla heter Glenn och luktar fisk.
I Göteborg.
Vi har varit på vin- och chokladprovning. Väldigt trevligt.

Damen som höll i provningen var väldigt kunnig och trevlig, det varade i 1,5 timme och när vi gick därifrån var både jag och Thomas halvlulliga. Fråga mig inte vad damen sa om de olika vinerna men det vita vinet var godast och nu vet jag att det är tanniner som gör vin surt och beskt. Jag tycker inte om tanniner.
Men jag har lärt mig att om jag sitter på en restaurang och får ett vin med mycket tanniner så ska jag salta. Inte vinet alltså, utan maten. Salt gör att tanniner försvinner på ett magiskt sätt, jag tycker inte om salt mat.... så vi få får väl se hur det blir med det...

Chokladen var god, den vita (som är mer beige i färgen) var godast.

Att äta en hel kakaoböna är inget jag rekommenderar, det är som att tugga på bark. Choklad och vin funkar rätt bra tillsammans, nu vet jag hur jag ska låta chokladen smälta lite i munnen, låta vinet rulla runt tungan för att få den maximala smakupplevelsen. Därmed inte sagt att man ska gurgla sig med det, det är inte flourskölj vilket en av våra bordsgrannar verkade tro.
När vi var klara satte vi oss på ett härligt ställe på Avenyn som heter Tvåhörningen och drack öl och cider.
En liten runda på stan där vi köpte lite kläder till tjejerna därhemma och sen fick vi checka in på hotellet.
Och vi fick sviten igen!!!
SÅ härligt!!!
Den är inte lika stor som på Kramer i Malmö, men vi har en jättestor balkong med solstolar. Tyvärr så blåser det, så vi har inte suttit där ute. Men vi ligger i sängen och tittar på tv och ut genom fönstren. På himlen.
Då och då flyger en mås förbi. Det är härligt.

Inatt ska jag sova så gott. (Snälla, låt mig sova hela natten) Imorgon får vi avnjuta hotellfrukost innan vi kör hem. Precis vad kropp och själ behöver.
Jag ska ligga här och se på medan mörkret sänker sig över hustaken och stadens alla lampor tänds som ett glittrande fisknät.
Hoppas ni har en härlig helg

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards