Alla inlägg den 3 augusti 2018

Av ladivamaria - 3 augusti 2018 13:20

Idag är min sista dag på detta jobbet, jag har min sista rast nu, sista gången jag sitter i biblioteket och njuter av att titta på alla dessa böcker. Jag älskar böcker, älskar bibliotek, skulle GÄRNA jobba som bibliotekarie eller i en bokaffär. Eller det kanske inte skulle vara så bra, jag hade inte brytt mig så mycket om kunderna, bara satt mig i ett hörn och läst.
Iallafall, ikväll ska jag avnjuta en god måltid och ett glas vin tillsammans med min man och dotter. Kanske badar vi i poolen. Och hoppas att vi får sova längre än till sju imorgonbitti.
Sen ska vi förbereda oss, packa och så där inför vår Turkiet-resa. Jag tror att jag börjar få lite resfeber, igår lyssnade jag på SkäringerMannheimer podden där de pratade om att barn blir sjuka på semestern. Tydligen är det jättevanligt att man får öroninflammation av bakterier i hotellpoolen... så Annas tips var att droppa olja i örat eftersom det bildar ett ?lock? över örat så bakterier inte kan ta sig in i örat.
Så imorse började jag en lista med saker som jag måste handla och packa ner.

Men nu ska jag jobba lite till, pyssla och rita lite kanske. Se vad barnen hittar på.
I måndags fick jag en present av ett av barnen, en strumpa, fantastisk!

Eller hur?
Kan man annat än att älska barn?
Ha det gött, haj!

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards