Alla inlägg den 15 december 2017

Av ladivamaria - 15 december 2017 04:55

Ikväll har jag varit på julbord med jobbet. När jag tänker på julbord så får jag alltid en inre blick av det knasiga paret i Hotell Gyllene Knorren, som pratar på ett lustigt sätt och har en handrörelse varje gång de säger just julbord.
Har ni inte sett julkalendern Hotell Gyllene Knorren? Den gick 2010, jag var sjukskriven och följde den med samma glädje som när jag gick i lågstadiet.
Nåväl, vi var på Lydinge golfklubb. Alla tre (fyra?) skolor i vårt rektorsområde samlades och avnjöt traditionellt svenskt julbord.

Min kväll började ju sådär... jag skyndade mig hem, hämtade Elin, började med maten till henne och Linnea med förhoppning att hon INTE skulle somna i soffan. Lyckades inte, hon somnade med huvudet på sin platta. Jag lät henne sova en stund, tog en snabbdusch, messade det äldsta barnet för att höra om han var på väg hem? Sebbe o Linnea skulle vara själva med Elin en timme ungefär innan Thomas kom hem från jobbet...
Jo, han var på väg hem fick jag till svar.
Börjar väcka Elin, gick inte så bra, hon blir jättearg, skriker och sparkar, jag sminkar mig.
Dukar fram mat till barnen, fortfarande bara två som är hemma, Linnea försöker muntra upp Elin, lyckas inte, får sig några sparkar.
Jag messar Sebbe, var är du? ?På väg?
Ringer Thomas, undrar var han är? ?Kommer om en timme ungefär?
Klär på mig, Elin blir hysterisk, gråter och vill följa med mig. Jag inser att jag kommer att bli sen till julbordet, messar min chef,?Inga problem, ta det lugnt?
Sätter mig i soffan, kramar Elin, mutar med klubba, då får jag gå.
Messar Sebbe: ?Var är du????
?På G?
Jag kör, långsamt, slasket vräker ner. Försöker hitta julstämningen inom mig, spelar julsånger i bilen. Lyckas sådär.
När jag svänger in på parkeringen ser jag tre andra som springer in i huset. Pustar ut och hoppas att de inte börjat äta än.
När jag hoppar mellan vattenpölarna hör jag ett väldigt hurtigt: Hejsan!
Jag gör mitt vanliga ?Wohoo? som jag gör när jag blir förvånad och lite halvt skrämd.
Glögg?
Ja tack!
Som jag sen spiller över handen.
In i byggnaden, varm, torr, pustar ut.
Jag tänker att det är väldigt lite folk.... är ALLA sena?
Min chef ser mig; ?Du är ju först!!?
Va? Börjar det inte kl 18?
Nää... 18:30...
Ok.... jag är tidig, sätter mig ner, längtar efter ett glas vin, det blir julmust...

Men väldigt god mat!!
Julmat ÄR ju gott, så mycket att välja mellan, gå många gånger, bara ta lite till....

Trevligt att umgås lite med kollegor utanför arbetet.
Som vanligt åt jag för fort, fick kramp i magen, körde hem vid nio.
Hem till mannen min.
Nu har jag halsbränna.
Ja, det är en dag imorgon också.
Godnatt

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards