Direktlänk till inlägg 7 december 2017

Jul

Av ladivamaria - 7 december 2017 08:51

Julmånaden är här, min favoritmånad...
Jag får ofta frågan vad det är jag älskar så med julen. Jag kan inte säga att det är en specifik sak... det är stämningen, pyntet, mörkret utomhus, ljusen och värmen inne, maten, bakverken.... lite ledigt från jobbet, soffmys och titta på julfilmer... finns det någon som inte gillar det?
Jo, jag vet och förstår att alla inte har den där värmen inomhus, de har ingen att kura ihop sig med och ingen som har hjälpt till att pynta deras hem. Det gör mig verkligen ont när jag tänker på de barn som växer upp med alkoholpåverkade föräldrar och andra familjemedlemmar, där julen bara är mörk och kall och många dagar då skola/fritids är stängt. Att man då blir likgiltig inför denna stora helg som är så viktig och härlig för så många andra.
Jag förstår att man då bokar in extra pass att jobba istället, eller reser bort. Det viktigaste tycker jag att man skapar sina egna traditioner som man själv mår bra och blir glad av.

Julpynt gör mig glad. Jag får kittel i magen när jag tar fram lådorna varje år. Jag köpte lite nya saker för vårt uterum i år. Vitt, snölandskap var min inspiration.

Jag tycker det är ljuvligt.. hade vi haft en värmare där ute så hade jag suttit där ute hela tiden. Men nu har vi inte det, så där är svinkallt, men jag sitter inne i vardagsrummet och tittar ut dit ofta.

Älskar denna kudden, jag kan tänka mig att många tycker det är ?trams? att ha en sådan sak. Men saken är den att jag är otroligt stolt över att vara gift med Thomas. Vi är ett team, vi är en familj och jag har hans efternamn.
Ni kanske undrar var granen är?
Jo, vi har gran.... som tur är bestämde vi oss för att inte ha en äkta i år, utan köpa en plastgran istället... vilket ju var tur... eftersom katterna tyckte det var lajbans att klättra i trädet...

Ser ju något vissen ut....
Så ja, huset är pyntat och mysigt, jag är lite sur över att grannens hus är pyntat finare än mitt på utsidan, men det får vara så. Nästa år... då, ska vårt hus glittra så man kan se det från månen...
Och jag har min egen lilla Grinch, det har ingen annan...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ladivamaria - 11 april 2020 10:58

Det var så länge sen jag bloggade att jag inte vet var jag ska börja... det har varit ett tufft halvår. Eller snarare åtta månader. Jag började ju ett nytt jobb i juni förra året om någon minns att jag skrev det? Bloggade jag om det? Jag minns inte e...

Av ladivamaria - 8 juli 2019 15:05

Alla har något som de verkligen gillar att göra men som de samtidigt tycker är lite pinsamt, har jag hört.. som att lyssna på riktigt dålig musik, klämma finnar, äta kalla vita bönor direkt ur burken.... jag tänkte berätta och visa er en av mina heml...

Av ladivamaria - 26 juni 2019 10:11

Ja, nu var det länge sen jag skrev igen, livet har varit hektiskt, är hektiskt och stressigt, men ändå bra. Jag har fått nytt jobb (can I get a WHOOP WHOOP) äntligen lite mer stabilitet i familjelivet i fråga om mina arbetstider, vi vet alltid när ...

Av ladivamaria - 25 maj 2019 21:13

Vi är på hotell. I Göteborg. Götlaborg. Alla heter Glenn och luktar fisk. I Göteborg. Vi har varit på vin- och chokladprovning. Väldigt trevligt. Damen som höll i provningen var väldigt kunnig och trevlig, det varade i 1,5 timme och när vi gick ...

Av ladivamaria - 19 maj 2019 07:24


Det var så länge sedan jag bloggade att sökfältet glömt "Bloggplatsen".... jag borde skämmas som uppdaterar så sällan! MEN, jag har haft lite annat för mig, som ni kanske minns skickade jag mina engelska diplom till UHR (Universitets och Högskole R...

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards