Alla inlägg den 20 augusti 2017

Av ladivamaria - 20 augusti 2017 11:33

Det har gått en vecka sen jag började jobba på mitt nya jobb. Jag har varit på föreläsning, planerat med lärarna och framför allt ställt i ordning vårt klassrum. Jag har gått på lite upptäcktsfärd på vinden... jag älskar gamla vindar, även om det kan vara mörkt och lite läskigt så förvaras det nästan alltid lådor fulla med nostalgi.

Dessa planscher....
Jag minns att min fröken i lågstadiet använde dem jättemycket i sin undervisning.
Nu undrar man ju hur i hela friden vi lärde oss något... men man behöver kanske inte mer än en målad bild på en anka....?

Och klädda böcker.... det var ju en av höjdpunkterna, få gå med mamma till Åhléns och hitta det snyggaste pappret...jag minns att jag hade detta pappret ett år.
Som sagt, nostalgitrippen har varit härlig denna veckan.
Imorgon börjar eleverna, det ska bli kul och spännande att möta dem, jag är lite nervös, men på ett bra sätt.

I tisdags fyllde Johanna tolv år, stora tjejen....
Vi firade på Pinchos, hennes favoritställe, och till efterrätten kom personalen ut och sjöng för henne, hon blev jätteglad!

Vad ska ni göra i veckan?
Har ni alla börjat jobba igen?
Eller har någon fortfarande semester?
Hoppas att ni får en bra start på veckan :-)

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards