Direktlänk till inlägg 13 augusti 2017

Giv mig styrka

Av ladivamaria - 13 augusti 2017 16:13

Imorgon börjar jag mitt nya jobb. Jag ser fram emot det väldigt mycket, jag kommer nu att jobba endast mån-fre, åtta timmar om dagen. Alla helger lediga och sex veckor semester varje år. Inga mer sena kvällar, femton timmars arbetspass eller söndagar att jobba. Det ska bli ljuvligt!
Jag kommer att sakna mina kollegor, vi jobbade bara tillsammans en kort tid, men de är så fina tjejer och vi har haft roligt ihop, men jag hoppas vi kan hålla lite kontakt ändå, en fika eller lunch någon gång...?

Semestern är slut, jag har varit ledig i hela fem veckor! Lyxigt! Välbehövligt!
Har jag gjort det mesta av den? Börjar jag mitt nya jobb utvilad, avslappnad och lycklig?
Nej....

Jag vet inte om det är stress?
Eller nedstämdhet?
Men flera gånger i veckan, ibland varje dag, så får jag ett tryck över bröstet, svårt att andas, blir yr och illamående. Det känns som att en stor svart klo tar tag om mitt hjärta och långsamt, plågsamt långsamt, kramar livet ur det.
Flera gånger varje dag måste jag stanna upp, tillåta mig själv att "crasha", lägga mig ner en kort stund och fokusera på andningen, blunda och göra mitt bästa att stänga ute världen.
Låta tårarna komma och rinna nerför mina kinder.
Varför är det så?
Varför känns allt så svårt helt plötsligt?
Jag vet inte....
Jag vet verkligen inte, jag kan inte säga att något har hänt som kan vara orsaken till dessa känslor..

Men jag ber er alla; peppa mig, skicka allt lycko/kärleksstoft hitåt, ge mig styrka.
Styrka att klara av mitt nya jobb och inte bli sjukskriven.

Snälla, snälla....

 
 
Ingen bild

Mamm

13 augusti 2017 20:01

Kram.

ladivamaria

13 augusti 2017 23:33

Kram Mammis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ladivamaria - 11 april 2020 10:58

Det var så länge sen jag bloggade att jag inte vet var jag ska börja... det har varit ett tufft halvår. Eller snarare åtta månader. Jag började ju ett nytt jobb i juni förra året om någon minns att jag skrev det? Bloggade jag om det? Jag minns inte e...

Av ladivamaria - 8 juli 2019 15:05

Alla har något som de verkligen gillar att göra men som de samtidigt tycker är lite pinsamt, har jag hört.. som att lyssna på riktigt dålig musik, klämma finnar, äta kalla vita bönor direkt ur burken.... jag tänkte berätta och visa er en av mina heml...

Av ladivamaria - 26 juni 2019 10:11

Ja, nu var det länge sen jag skrev igen, livet har varit hektiskt, är hektiskt och stressigt, men ändå bra. Jag har fått nytt jobb (can I get a WHOOP WHOOP) äntligen lite mer stabilitet i familjelivet i fråga om mina arbetstider, vi vet alltid när ...

Av ladivamaria - 25 maj 2019 21:13

Vi är på hotell. I Göteborg. Götlaborg. Alla heter Glenn och luktar fisk. I Göteborg. Vi har varit på vin- och chokladprovning. Väldigt trevligt. Damen som höll i provningen var väldigt kunnig och trevlig, det varade i 1,5 timme och när vi gick ...

Av ladivamaria - 19 maj 2019 07:24


Det var så länge sedan jag bloggade att sökfältet glömt "Bloggplatsen".... jag borde skämmas som uppdaterar så sällan! MEN, jag har haft lite annat för mig, som ni kanske minns skickade jag mina engelska diplom till UHR (Universitets och Högskole R...

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards