Direktlänk till inlägg 6 augusti 2017

Köpenhamn!

Av ladivamaria - 6 augusti 2017 23:30

Jag har haft en alldeles underbar helg i Köpenhamn. Inte en hel helg, men ett dygn. Fem tjejer som känt varandra i tjugofem år lite drygt, som träffas alldeles för sällan, lyckades nu hitta en dag då alla var fria att ses utan män och barn.

Våra kära tvillingar fyllde 40 i april och det ska ju firas, vår vänskap ska firas, vi ville spendera tid tillsammans och prata, äta, dricka och det viktigaste av allt: skratta som vi gjorde för tjugo år sen...
Vi checkade in på Adina hotell som ligger på (vid?) Örestad och sen promenerade vi till den Lille Havefrue där vi dukade upp picknick som jag förberett.

Jag var lite orolig att det inte skulle räcka eller att det inte skulle vara gott... men det var det.
Kanske var det solen, eller sällskapet eller en kombination av många saker, men jag plockmaten var den godaste jag ätit på länge.
Sen strosade vi lite, tittade på den lilla sjöjungfrun och bara njöt.

Solen gassade, vi upptäckte områden i Köpenhamn där vi inte varit innan, vi växte ju upp med att åka flygbåt över, gå genom ett sunkigt Nyhavn för att ta sig upp på Ströget och vandra fram och tillbaka där hela dagen för att sen slinka ner i någon av de många mörka, smutsiga spritkällarna för att köpa en flaska av något alkoholhaltigt innan man tog båten hem igen, där man självklart köpte drostechoklad, hårda fruktkarameller som rullats i florsocker och lakritsfigurer i en vit burk med rött lock.
Jag tyckte inte om dem, men köpte dem ändå, det hörde liksom till Danmarksresan, annars hade man inte varit i Danmark på riktigt liksom.

Lite bubblande på hotellet hann vi också med innan gav oss ut i natten för att leta efter middag.
Vi var rätt sent ute, började fundera på om vi skulle få äta röda pölser till middag?
Men hittade ett mysigt ställe som fortfarande var öppet

Cosmopolitans för oss glamourösa tjejer såklart!

Sangria.
Med mycket frukt.
Frukt är ju nyttigt....
Klockan ett var vi två tjejer som kände att det var dags för vågrät vila, dagen hade varit lång och jag kände hur hela min kropp värkte och vibrerade av trötthet. Så vi tog en taxi till hotellet medans tre andra drog vidare för att dansa bort de sista timmarna av dygnet.

Resorb.... tack tack tack för att detta finns...

När vi vaknade idag åt vi frukost och skrattade lite till innan vi tog tåget tillbaka hem.
Vi har haft ett jättehärligt dygn, batterierna laddade som man säger, skrattat så kinderna värker och verkligen haft superroligt.
Jag säger det ofta, jag är lyckligt lottad som har så fina vänner. Så roliga och härliga vänner som jag känt länge och fortfarande gillar och kanske viktigare än något annat; de gillar fortfarande mig och vill fortfarande hänga med mig.
Nu är det godnatt!

[Bild]

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ladivamaria - 11 april 2020 10:58

Det var så länge sen jag bloggade att jag inte vet var jag ska börja... det har varit ett tufft halvår. Eller snarare åtta månader. Jag började ju ett nytt jobb i juni förra året om någon minns att jag skrev det? Bloggade jag om det? Jag minns inte e...

Av ladivamaria - 8 juli 2019 15:05

Alla har något som de verkligen gillar att göra men som de samtidigt tycker är lite pinsamt, har jag hört.. som att lyssna på riktigt dålig musik, klämma finnar, äta kalla vita bönor direkt ur burken.... jag tänkte berätta och visa er en av mina heml...

Av ladivamaria - 26 juni 2019 10:11

Ja, nu var det länge sen jag skrev igen, livet har varit hektiskt, är hektiskt och stressigt, men ändå bra. Jag har fått nytt jobb (can I get a WHOOP WHOOP) äntligen lite mer stabilitet i familjelivet i fråga om mina arbetstider, vi vet alltid när ...

Av ladivamaria - 25 maj 2019 21:13

Vi är på hotell. I Göteborg. Götlaborg. Alla heter Glenn och luktar fisk. I Göteborg. Vi har varit på vin- och chokladprovning. Väldigt trevligt. Damen som höll i provningen var väldigt kunnig och trevlig, det varade i 1,5 timme och när vi gick ...

Av ladivamaria - 19 maj 2019 07:24


Det var så länge sedan jag bloggade att sökfältet glömt "Bloggplatsen".... jag borde skämmas som uppdaterar så sällan! MEN, jag har haft lite annat för mig, som ni kanske minns skickade jag mina engelska diplom till UHR (Universitets och Högskole R...

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards