Direktlänk till inlägg 10 juli 2017

Semester

Av ladivamaria - 10 juli 2017 22:14

Då har min semester startat, det känns välbehövligt, för trots att jag inte jobbade förra veckan så är jag sliten. Man blir ju det av att vara sjuk, och denna gången har jag ju inte kunnat vila lika mycket och på samma sätt som jag kunnat innan.
Men skit i mitt tråkigt gnäll om sjukdom, det är ju skittråkigt att läsa!!

Idag hämtade jag paketet från Zalando med skor och kläder som vi beställde i söndags.
Jag beställde ett par sneakers från Skechers, och blev så glad när jag insåg att de glittrar!!!

Det syns inte så bra, men det är glitterdetaljer!!!
Till middag ikväll lagade jag Cevapcici med kaymak. Thomas och jag har haft så roligt åt hur man uttalar Cevapcici... men nu tror jag att vi kan det!!

När jag stod och rullade färsen sa Elin; kolla bajskorv!
Hmm, hon har ju en poäng tyvärr.... inte helt olikt.... men som tur var smakade det jöttegott! Jag var lite förvånad för det är inte mycket kryddor man använder, bara lök, vitlök, paprikapulver, salt och peppar. Jag använde fläskfärs, det stod att använda en förs med hög fetthalt... så fläskfärs kändes som det naturliga valet.
Kaymak är smör, Philadelphia och créme fraisch. Mixa till en jämn smet och servera till de små biffarna, pitabröd och råa grönsaker.
Jättejättegott!

Jag har beställt förstoringar på några bröllopsbilder från önskefoto, jag hade en rabattkod så det blev inte så farligt dyrt.

Min klänning är löjligt stor.... men jag bara älskar den. Det är den vackraste klänning jag sett, men det tycker nog alla brudar om sin klänning, det hör nog till...

Min familj. Som håller mig jordad, driver mig till vansinne, gör mitt hjärta varmt, jag vore inget utan er, älskar er härifrån till månen och tillbaka igen.

Min kära vän, barndomsvän, som sett mig genom skratt och många tårar och nu vigde oss. Det var väldigt stort att ha just Mia som vår präst, som vigde oss, det blev precis så personligt som vi ville ha det.

Något händer när vi ska skära tårtan.... inte riktigt säker på vad dock...

[Bild]

Mina tjejer. Våra toastmadamer.
Som gjorde ett fantastiskt jobb med att anordna min möhippa och hålla ordning på allt och alla på bröllopet. Vi behövde inte tänka på någonting, och jag kunde släppa mitt kontrollbehov (som jag inte visste att jag hade) hela kvällen.

Nu sitter vi i soffan, "Johanna" har precis sagt att mitt nytvättade hår luktar konstigt, jag funderar på att tvätta det igen...
Första semesterdagen har varit härlig, imorgon bär det av till Malmö och lunch med Alexandra.
Hoppas ni alla mår bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ladivamaria - 11 april 2020 10:58

Det var så länge sen jag bloggade att jag inte vet var jag ska börja... det har varit ett tufft halvår. Eller snarare åtta månader. Jag började ju ett nytt jobb i juni förra året om någon minns att jag skrev det? Bloggade jag om det? Jag minns inte e...

Av ladivamaria - 8 juli 2019 15:05

Alla har något som de verkligen gillar att göra men som de samtidigt tycker är lite pinsamt, har jag hört.. som att lyssna på riktigt dålig musik, klämma finnar, äta kalla vita bönor direkt ur burken.... jag tänkte berätta och visa er en av mina heml...

Av ladivamaria - 26 juni 2019 10:11

Ja, nu var det länge sen jag skrev igen, livet har varit hektiskt, är hektiskt och stressigt, men ändå bra. Jag har fått nytt jobb (can I get a WHOOP WHOOP) äntligen lite mer stabilitet i familjelivet i fråga om mina arbetstider, vi vet alltid när ...

Av ladivamaria - 25 maj 2019 21:13

Vi är på hotell. I Göteborg. Götlaborg. Alla heter Glenn och luktar fisk. I Göteborg. Vi har varit på vin- och chokladprovning. Väldigt trevligt. Damen som höll i provningen var väldigt kunnig och trevlig, det varade i 1,5 timme och när vi gick ...

Av ladivamaria - 19 maj 2019 07:24


Det var så länge sedan jag bloggade att sökfältet glömt "Bloggplatsen".... jag borde skämmas som uppdaterar så sällan! MEN, jag har haft lite annat för mig, som ni kanske minns skickade jag mina engelska diplom till UHR (Universitets och Högskole R...

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards