Direktlänk till inlägg 19 maj 2017

Bryta ihop

Av ladivamaria - 19 maj 2017 08:43

Igår gick jag sönder lite grann. Det har varit lite för mycket stress de senaste månaderna och jag insåg att jag inte är någon superwoman, hur mycket jag än vill och försöker vara det.

Men med ett nytt heltids jobb, heltidsstudier, Elin, och bröllopsplanering, konfirmationsplanering, födelsedagsplanering.... ja det var väl dömt att jag skulle bryta ihop lite vid något tillfälle. Igår gick et ju bra, tänk om det varit dagen innan bröllopet, eller självaste bröllopsdagen.

Jag och Elin stannade hemma hela dagen, hängde i trädgården och gjorde inte så mycket mer. Halv ett kom mina föräldrar och hämtade Elin och tog henne med till farfar så att jag fick ett par timmar på soffan.

Jag sov.

Jättegott.

Efter två timmar mådde jag mycket bättre och ställde mig i duschen. Resten av dagen försökte jag att bara ta det lugnt och inte tänka på det som stressar mig. Studierna.

Jag har ju bestämt mig för att läsa till undersköterska, vilket visar sig ta mycket mer tid och energi än jag trodde och planerade. Jag får ju inte ha elin på förskolan de dagar jag är ledig så även om jag inte jobbar så har jag ingen tid att fokusera på studier...och det stressar ju mig...

Jag kanske ska strunta i det....


Idag är en bättre dag, vi ska snart till hembyggdsparken och springa av oss lite.


Vad gör ni när ni är överstressade?

Sover? 

Gråter?

Skriker?

Motionerar?

Lyssnar på musik?

Den här låten är en av mina favoriter, jag har ett jättefint minne till den. När jag och Oliver var i Tallin fick vi en flaska bubbel av hotellet för dörren till duschen var lite skev....så vi satt i vårt rum, skålade i champagne och lyssnade på den här låten. Jag översatte den till svenska, inte för Oliver inte förstår engelska men för att han verkligen skulle förstå innebörden och att han betyder så otroligt mycket för mig. Hoppas ni gillar den lika mycket som jag gör. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ladivamaria - 11 april 2020 10:58

Det var så länge sen jag bloggade att jag inte vet var jag ska börja... det har varit ett tufft halvår. Eller snarare åtta månader. Jag började ju ett nytt jobb i juni förra året om någon minns att jag skrev det? Bloggade jag om det? Jag minns inte e...

Av ladivamaria - 8 juli 2019 15:05

Alla har något som de verkligen gillar att göra men som de samtidigt tycker är lite pinsamt, har jag hört.. som att lyssna på riktigt dålig musik, klämma finnar, äta kalla vita bönor direkt ur burken.... jag tänkte berätta och visa er en av mina heml...

Av ladivamaria - 26 juni 2019 10:11

Ja, nu var det länge sen jag skrev igen, livet har varit hektiskt, är hektiskt och stressigt, men ändå bra. Jag har fått nytt jobb (can I get a WHOOP WHOOP) äntligen lite mer stabilitet i familjelivet i fråga om mina arbetstider, vi vet alltid när ...

Av ladivamaria - 25 maj 2019 21:13

Vi är på hotell. I Göteborg. Götlaborg. Alla heter Glenn och luktar fisk. I Göteborg. Vi har varit på vin- och chokladprovning. Väldigt trevligt. Damen som höll i provningen var väldigt kunnig och trevlig, det varade i 1,5 timme och när vi gick ...

Av ladivamaria - 19 maj 2019 07:24


Det var så länge sedan jag bloggade att sökfältet glömt "Bloggplatsen".... jag borde skämmas som uppdaterar så sällan! MEN, jag har haft lite annat för mig, som ni kanske minns skickade jag mina engelska diplom till UHR (Universitets och Högskole R...

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards