Alla inlägg den 17 april 2017

Av ladivamaria - 17 april 2017 15:37

Jag gillar påsken, nästan lika mycket som jag gillar julen. I år fick jag känslan att pynta vårt hus mer än vad jag brukar....
Men det blev inte riktigt av, jag hann inte. Men jag tänker vara beredd till nästa år....då ska mitt hus få explodera i fjädrar, blommor och gult. Nu ska jag erkänna något, som är lite pinsamt, men jag tänker erkänna ändå.. Fram till för bara något år sen trodde jag att fjädrarna som vi sätter i påskris var fabrikstillverkade. Jag visste faktiskt inte att det var riktiga fågelfjädrar som plockats på ett grymt sätt från fåglar och sen färgats.... jag trodde de var av polyester typ.... På Elins förskolan hade de knutit remsor av silkespapper i olika färger i sina ris, det var så färgglatt och fint.
Nästa år ska jag ha massor av ris, påskkärringar, kycklingar och blommor till påsk. För att verkligen välkomna våren.

Vi har haft en jättehärlig ledig helg, i fredags hade vi gäster, jag var sugen på att laga massor med mat och efterrätter. Så det gjorde jag!

Fläskytterfilé som legat i marinad i ca sju timmar och sen grillad, broccolisallad, grillade rödbetor med lök och vitlök, picklade rabarber, försommarsallad med blomkålssmulor, pommes och hembakat bröd.
Jätte jättegott faktiskt.
Till efterrätt hade jag gjort två bakverk. En marängrulltårta och en maffig chokladtårta.
Mätta och nöjda landade vi i soffan och pratade bröllop, såklart.
Även om min "att-göra-lista" blir längre och längre för var dag som går så bockas fler saker av och jag känner fortfarande att jag har allt under kontroll.

I lördags var vi och firade min svärfar som fyllde år. När vi satt vid middagsbordet och åt så tittade jag på alla som satt där och tänkte; detta är min familj... några är väldigt långt avlägsna som det blir när människor skiljer sig och sen träffar nya partners och får fler barn. Men på något sätt så är vi alla länkade till varandra. Det var en mysig känsla att känna.
Elin ställde sig upp och sjöng vi gratulerar för sin farfar, lite stolt mamma här..... min mysiga unge.

Igår var vi trötta, låg mycket på soffan och läste, tittade på tv och sov.

Orkade inte laga mat, jag körde och köpte pizza, som ingen av barnen ville äta av, så där satt jag och Oliver med vars en familjepizza och undrade; hur tänkte vi här??

Idag jobbar jag, de andra är hos farmor och äter en sista påskmiddag.
Jag fick en så fin bild från min blivande man, som gjorde mig så glad, jag älskar när han öppet visar mig sina känslor och är helt och hållet sig själv.

Så typiskt Oliver....
Så skulle jag aldrig göra.

Härom natten drömde jag att jag glömt fixa blommor till bröllopet... jag stod utanför Bellis blomsterhandel och skrek; NEEEEEJ NEEEEEEJ NEEEEEEEEEJ NEJ NEJ NEJ!!!!!!
Så nu har jag skrivit blommor på min lista också....
En av mina fina svägerskor har skrivit placeringskorten. Hon är lärare så hon skriver fint. Tydligen är det något man får lära sig under utbildningen...
Hur har er påsk varit?
Lediga?
Jobbat?
Jag hoppas ni har haft det bra iallafall.

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards