Alla inlägg den 2 april 2017

Av ladivamaria - 2 april 2017 08:36

Vi är i Göteborg! För typ en månad sen bestämde vi att vi behövde komma iväg ett dygn på egen hand.
Bara få vara vi, äta och dricka gott i lugn och ro, få prata till punkt, slappna av i en bubbelpool och sen sova. Sova utan fötter intrasslade i håret...
Det har varit ganska hektiskt de senaste månaderna, jag har varit lite smånervös över mitt nya jobb (som jag börjar imorgon!!) stressen har funnits där hemma, egentligen inte väldigt märkbar men den smyger ju sig in lite här och där. Och sen har vi varit sjuka. Jag och Elin sen innan jul, Oliver av och till, vi är inte helt friska än men det där ljuset i tunneln bländar oss snart.

Så! Igår lämnade vi Elin hos farmor och körde upp hit till Waterfront hotel på Klippan i Göteborg. Väldigt mysigt och lugnt, precis vad vi letade efter.
Vi åt en sen lunch på Porter Pelle som ligger mittemot hotellet. Jag åt en grillad foccachia med black beans, blomkålsgegga (minns inte det fina ordet som servitrisen använde, men det var gott) anka och getost.

Munorgasm deluxe!!!
Oliver åt en silltallrik som också var jättegod tydligen, han ummade och mummade och småfnittrade över hur gott det var. Gud vad jag älskar denna man...

Vi är inte svårroade, det är det lilla och enkla som vi älskar mest, så vi njöt otroligt mycket av varandras sällskap, den goda maten och lugnet.
Sen tog vi en kort promenad längs vattnet och tittade på båtar.

Och bron, som vi inte riktigt kommer på vad den heter. Tjörnbron? Hisingebron? Den gröna bron?

Spa-avdelningen fick också ett besök, ångbastu gjorde ett mindre under för mina luftvägar och jag kunde andas lättare än jag kunnat på flera månader.
Sen var vi ganska möra så vi sov en timme innan middagen.
Jag hann inte fotografera maten, jag var så hungrig att jag slukade den grillade ryggbiffen.
Till efterrätt åt jag en citron och mandelpaj med färskostsglass.... ja, vad kan jag säga...mums...!!!
Efter denna dag var det bara en sak som återstod, SOVA.
Oliver började titta på en film med Tom Cruise, jag somnade så fort huvudet rörde kudden.
Nu väntar en härlig buffefrukost (hoppas jag).
Sen kör vi hem, med laddade batterier och redo att möta vardagen igen, lite mer avslappnade och nöjda med livet.
Vi ska hämta alla barn, äta lite middag och ladda för en ganska hektisk vecka. Möte med DJEmir, Roland, Sofie och Anina.
Hoppas att ni har haft en härlig helg

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards