Direktlänk till inlägg 14 mars 2017

OSA

Av ladivamaria - 14 mars 2017 20:49

Imorgon är vår "osa". Sista dagen för våra gäster att lämna svar om de kommer eller inte.
De flesta har redan svarat, och majoriteten har svarat jaaaa!!
Men vi väntar fortfarande på svar från sju personer... vad gör vi om de inte hör av sig?
Någon etikettexpert där ute?
Tar man det som ett nej? Och om de hör av sig om några veckor så säger man "Tyvärr, det är försent!"?
Eller ska vi ringa dem och fråga...?

Idag har jag pratat med tjejen som ska baka vår tårta. Vi har stämt av lite med olika smaker och hur den ska "byggas upp", det kommer att bli jättebra!! Hon är väldigt duktig, jag känner att tårtan är i trygga händer, den kommer både att smaka fantastiskt och imponera på våra gäster. Inte för att det är det viktigaste, men man vill ju att alla ska tycka att den även är fin att se på.
Jag vill det i allafall.
En tårta kan ju se ut precis hur som helst, jag har sett bilde på helt fantastiska kreationer.

De här är ju ganska klassiska och ack så vackra.
Sen finns det ju tårtor med mer specifika teman....
T.ex

De är ju konstverk, jag hade inte vågat äta en så vacker tårta.

Sen kan man ju undra vad den egentligen är gjord av? En dån tårta tar ju veckor att skapa...
Jag tänker inte avslöja vilka smaker vi ska ha i vår tårta, det måste få bli en överraskning. Men det kommer att bli gött iallafall, det kan jag lova.

Jag har lånat alla bilder på Google.

Ännu en dag närmare...
Jag hoppas att jag får ett samtal från klänningsbutiken snart så jag kan hämta min dröm.
Jag skulle ha hämtat ringen idag, men Elin har fortfarande ögoninflammation så jag kunde inte lämna henne på dagis. Och att ha henne med på Emporia är bara en väldigt dålig idé...
Vi hämtar den på lördag istället när vi ska ner till JoJ på köksinvigning.

Hur mår ni annars? Är ni friska? Jag har sagt till mig själv att sluta tjata om det. Men nej, vi är inte helt friska än. Men jag ska inte prata mer om det, om jag ignorerar det så försvinner det har jag tänkt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ladivamaria - 11 april 2020 10:58

Det var så länge sen jag bloggade att jag inte vet var jag ska börja... det har varit ett tufft halvår. Eller snarare åtta månader. Jag började ju ett nytt jobb i juni förra året om någon minns att jag skrev det? Bloggade jag om det? Jag minns inte e...

Av ladivamaria - 8 juli 2019 15:05

Alla har något som de verkligen gillar att göra men som de samtidigt tycker är lite pinsamt, har jag hört.. som att lyssna på riktigt dålig musik, klämma finnar, äta kalla vita bönor direkt ur burken.... jag tänkte berätta och visa er en av mina heml...

Av ladivamaria - 26 juni 2019 10:11

Ja, nu var det länge sen jag skrev igen, livet har varit hektiskt, är hektiskt och stressigt, men ändå bra. Jag har fått nytt jobb (can I get a WHOOP WHOOP) äntligen lite mer stabilitet i familjelivet i fråga om mina arbetstider, vi vet alltid när ...

Av ladivamaria - 25 maj 2019 21:13

Vi är på hotell. I Göteborg. Götlaborg. Alla heter Glenn och luktar fisk. I Göteborg. Vi har varit på vin- och chokladprovning. Väldigt trevligt. Damen som höll i provningen var väldigt kunnig och trevlig, det varade i 1,5 timme och när vi gick ...

Av ladivamaria - 19 maj 2019 07:24


Det var så länge sedan jag bloggade att sökfältet glömt "Bloggplatsen".... jag borde skämmas som uppdaterar så sällan! MEN, jag har haft lite annat för mig, som ni kanske minns skickade jag mina engelska diplom till UHR (Universitets och Högskole R...

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards