Alla inlägg den 9 mars 2017

Av ladivamaria - 9 mars 2017 04:31

Klockan är 4 och jag sitter i soffan, en stor kopp te med honung lindrar min hals och dämpar min skrällande hosta. Den där vackra låten med Beverly Craven, 4 o'ckock (in the morning) snurrar i mitt huvud.
Om en månad och lite till så kommer det att börja ljusna vid den här tiden. Vad jag längtar efter att detta kalla, blöta mörka ska ta slut och ersättas av det ljumma och ljusa.

Detta är snart två år sen, veckan innan Elin fyllde ett år, vi köpte pizza och körde ner till stranden och åt middag. Lite längre bort hade en grupp ungdomar samlats, de hade den där "vi är unga och fria" känslan om sig. Precis slutat skolan och hela sommarlovet framför sig. De kastade en boll till varandra och Elin satte fart, hon kunde inte gå än utan tog sig fram genom att hoppa på rumpan.
Ni ser rumpspåren i sanden....
När hon nådde gruppen så tog hon bollen ifrån dem, jättestolt. Ungdomarna visste inte riktigt vad de skulle göra, de hade aldrig sett någon så söt förut. Så självklart fick hon bollen...
Vad jag längtar efter att äta middag på stranden vid solnedgången.
Vad jag längtar efter att bli helt frisk också....slippa denna trötthet och smärta.
När solen kommer och tinar upp oss så blir det bättre. Allt blir bättre med solen.

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards