Alla inlägg den 6 mars 2017

Av ladivamaria - 6 mars 2017 17:44

Jag har jobbat idag, Elin har varit på dagis, jag tror vi har bekämpat denna sjukperiod!!
Vilken pärs det varit....är det någon som har ett litet barn som bara accepterar ögondroppar eller näsdroppar...?
Antingen måste både jag och Oliver hålla fast Elin vilket känns som någon form av övergrepp, inte alls bra, det gör ont i mammahjärtat....
Men hon måste ju ha det, och hon förstår inte vad som är bäst för henne...så då droppar man när hon har somnat. Vilket har funkat sju av åtta gånger, en gång vaknade hon och då fick jag börja om helt med nattningen...

Här gör hon någon form av yoga för att visa att hon minsann inte ska ta näsdroppar....
Erik och Johanna kom hem till oss igår, så nu är det livat i huset i en vecka. Härligt!!
Elin avgudar sina stora syskon och frågar ofta efter dem när de är hos sin mamma, det är verkligen ljuvligt att se och höra dem tillsammans, jag kan se hur Johanna och Elin verkligen blir bästa vänner när de är större och Johanna kommer alltid att vara Elins stora idol. Erik kommer att vara storebror med stort S. Han som skyddar henne, som tar henne med på spännande galenskap men som aldrig kommer att låta något hemskt hända henne.
På gott och ont.... hon kommer att bli bortskämd....
Det kommer väl att ligga på min och Olivers axlar att vara stränga mot henne... vilket kan bli svårt, hon är en väldigt bestämd och självständig liten tjej. Med sin egna stil och hon går sin egen väg.

I fredags var det tre månader tills bröllopet. Nu springer tiden verkligen, vi måste träffa tjejen som ska göra vår tårta, prata med prästMia, hämta ringen, hämta klänning och kostymer, gå in/ut mina skor, träffa frisör Roland en sista gång, ha ett möte med Orangeriet, bestämma vilken sång vi ska ha som vår första dans, skriva bordsplacering, placeringskorten, fixa med lite överraskningar till våra gäster.....vad mer? Ja något mer är det ju säkert...jag får göra en lista. Listor är bra. När man bockat av så är man redo. Skicka in hindersprövningen. Kontakta kommunen för att få förlängt tillstånd på kvällen.
Ja, listan måste fyllas på...
Inte få panik, inte få panik. Inte bli en bridezilla!

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards