Direktlänk till inlägg 18 februari 2017

Vaken natt

Av ladivamaria - 18 februari 2017 05:14

Det är väl ganska typiskt? Under en hel vecka har jag inte velat annat än att få sova men med sjukt barn så har det inte blivit så mycket med det. Hon har ju självklart varit orolig, hostat och snörvlat och velat ligga så nära mig som möjligt, gärna PÅ mig som ett frimärke.
Hon har haft hög feber, pendlat mellan 39,2-39,9, så vi har spenderat dagarna på soffan med Tingeling på tv:n....
Igår blev det värre, hon vägrade att dricka, hon har ätit dåligt hela veckan, bara små munsbitar av kräm, smörgås eller vad vi har haft till middag. Men druckit har hon gjort så jag har inte oroat mig för mycket. Men igår morse gick hon från sängen till soffan, ville inte dricka och inte äta. När jag ställde mig i duschen kom hon och ville också duscha, sen vägrade hon att ta på sig kläder eller blöja. Hon låg på soffan, ville inte dricka, inte heller glass lockade henne. Hon sov i några timmar, så då dåsade jag också en stund och när hon vaknade hade febern stigit till 39,6 och fortfarande vägrade hon att dricka. Jag kunde inte heller ge henne alvedon, hon viftade med handen och sa: Ta bort den ta bort den.
Då kändes det inte bra i mammamagen så jag ringde sjukvårdsupplysningen, som efter att ha pratat en stund sa att jag skulle åka in till kvällsmottagningen på sjukhuset. Så när Oliver och Johanna kom hem körde vi dit.
Jösses vilken cirkus vi ställde till med... så fort vi kom in började Elin smågnälla att hon ville åka hem igen och när doktorn kom in så började hon gråta och var inte alls imponerad av att hon skulle lyssna på hennes rygg.
Sen kom sköterskan som skulle mäta syreupptagningen i hennes blod, ta ett blodprov och urinprov. Jag tror att en komspatient vaknade av hennes skrik och förstod att hon inte ville vara med alls!
Jag tror vi utsatte henne för ett mindre trauma för att få tre droppar blod ur hennes lilla finger och när vi behövde ett halsprov skrek hon "Pappa hjälp mig"
Fruktansvärt....
Sen kräkte hon. Både hon och jag hade slemkräk på våra tröjor och fortfarande vägrade hon att dricka. Oliver försökte ge henne medicin från en pipett, men den kom på min panna istället. Vit, seg, kladdig medicin...jag behöver inte säga vad det faktiskt såg ut som....
Sen fick vi köra hem, med orden "ett barn som protesterar så högljutt behöver man inte oroa sig gör" ringande i öronen. Det blev McDonalds till middag. Men Elin gick självmant in och la sig i sin säng så fort hon fått pyjamas på sig. Ganska oroligt sov hon i ett par timmar, när vi sen gick och la oss kl tio kom hon upp och kröp ner i vår säng mellan oss.
Och har sovit lugnt hela natten, nu är klockan 05:10 och jag har varit vaken i typ två timmar... kan inte sova.... typiskt eller hur?

Detta kanske inte var ett så roligt eller meningsfullt inlägg, men jag behövde få det ur mig. Få ner på text att det har varit en skitjobbig vecka, men kanske kanske kanske det är över nu? Och jag kan gå tillbaka till min härliga säng.
Ha en fin helg alla

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ladivamaria - 11 april 2020 10:58

Det var så länge sen jag bloggade att jag inte vet var jag ska börja... det har varit ett tufft halvår. Eller snarare åtta månader. Jag började ju ett nytt jobb i juni förra året om någon minns att jag skrev det? Bloggade jag om det? Jag minns inte e...

Av ladivamaria - 8 juli 2019 15:05

Alla har något som de verkligen gillar att göra men som de samtidigt tycker är lite pinsamt, har jag hört.. som att lyssna på riktigt dålig musik, klämma finnar, äta kalla vita bönor direkt ur burken.... jag tänkte berätta och visa er en av mina heml...

Av ladivamaria - 26 juni 2019 10:11

Ja, nu var det länge sen jag skrev igen, livet har varit hektiskt, är hektiskt och stressigt, men ändå bra. Jag har fått nytt jobb (can I get a WHOOP WHOOP) äntligen lite mer stabilitet i familjelivet i fråga om mina arbetstider, vi vet alltid när ...

Av ladivamaria - 25 maj 2019 21:13

Vi är på hotell. I Göteborg. Götlaborg. Alla heter Glenn och luktar fisk. I Göteborg. Vi har varit på vin- och chokladprovning. Väldigt trevligt. Damen som höll i provningen var väldigt kunnig och trevlig, det varade i 1,5 timme och när vi gick ...

Av ladivamaria - 19 maj 2019 07:24


Det var så länge sedan jag bloggade att sökfältet glömt "Bloggplatsen".... jag borde skämmas som uppdaterar så sällan! MEN, jag har haft lite annat för mig, som ni kanske minns skickade jag mina engelska diplom till UHR (Universitets och Högskole R...

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards