Alla inlägg den 12 februari 2017

Av ladivamaria - 12 februari 2017 20:19

Oliver har varit i Värmland på svenska rallyt den här helgen så jag och Elin har varit ensamma hemma. Vi har saknat honom, jättemycket, men vi har haft det jättemysigt.
I torsdags åkte jag och Oliver till Halmstad med Jonas och Kristina för att äta middag på Pinchos (mmmm)

och se Johan Glans.
Han är i min mening den roligaste komikern i Sverige. Jag kan ju skriva några av hans skämt här...men det blir ju inte bra, han måste ju säga dem själv. Med hela sin lite nördiga uppsyn...
Det finns nog inga biljetter kvar någonstans, men får ni någon gång chans att se honom, TA DEN!
Och har ni biljetter, grattis, ni kommer att ha en hysterisk kväll.

När föreställningen var slut körde jag och Kristina hem till Ängelholm och Oliver och Jonas körde till Sunne.
När jag släppt av Kristina åkte jag hem och löste av mina föräldrar som passat Elin under kvällen. Somnade och sov underbart bredvid mitt lilla pyre

Fredagkväll och vi åt soppa och grekiskt lantbröd till middag. Sen mös vi ner oss i soffan under en filt och tittade på Råttatouille tills Elin sömnigt sa; Jag måste snart gå och lägga mig
Lilla skruttan....
När hon somnat tittade jag på Bridget Jones baby och drack Cola.
Somnade vid elva med pepparkvarnen bredvid sängen.
Lördag bjöd på väldigt kallt väder men lite sol och vi körde till hembygdsparken för att lufta oss och låta Elin göra av med lite energi. Hon träffade en ny kompis, barn är så roliga, de ser någon, i ungefär sin egen storlek och bestämmer att de ska bli kompisar. Bara börjar leka, affär vid detta tillfälle med småsten som pengar.
Elin kallade henne för Mango, och jag undrade vad flickan egentligen hette...? Hennes pappa kom och vi började prata, så jag kunde fråga vad flickan heter? Margit!
Aha.... Margit-Mango....
Hennes föräldrar var jättetrevliga, när vi pratade så kom vi fram till att Margit går på samma förskola som Elins kusin Maja och Margits mamma sjunger i samma kör som min svägerska Annika. Världen är liten ibland.
Efter tre timmar i parken körde vi hem så att Elin kunde sova, sen kom mamma och pappa med bullar och stannade på middag. Elin badade, jag duschade och vi landade i soffan igen med Herkules på tv:n. Jag nattade Elin och planerade att kolla Mello klockan åtta.
Men så somnade jag... vaknade klockan tio och då var mello över...
Så jag gick släck och låsrundan och kröp ner i sängen igen.
Sov i tre timmar sen vaknade jag av att det var väldigt blött i sängen. Det var varken lätt eller kul att byta lakan på egen hand mitt i natten.
Och Elin vägrade att sätta på sig en torr pyjamas.
Pust.
Så jag lindade Olivers täcke runt henne och hoppades att hon inte skulle sparka av sig det.
Jag fick inte mycket sömn, Elin har suttit som en igel med klor i mitt hår, hon har en jobbig ovana att snurra mitt hår när hon ska sova. Och när hon sover. Och när hon är trött.
Jag var nästan glad att få åka till jobbet imorse, inatt får jag sova utan att någon drar mig i håret...men också utan en liten varm kropp bredvid mig, och utan små snusningar som gör att allt känns tryggt och ljuvligt.
Oliver är på väg hem, imorgon kväll får vi ses igen, imorgon får jag krama honom och pussa honom och nosa honom i halsgropen innan jag somnar. Imorgon är allt som vanligt igen. Precis som det ska vara.

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards