Direktlänk till inlägg 31 december 2016

31:a December

Av ladivamaria - 31 december 2016 15:05

Så här på årets sista dag, när Sylvester har namnsdag, så blir nog alla lite filosofiska och poetiska, imorgon är vi bara trötta och kanske lite deppiga. Jag brukar iallafall vara lite "låg" på nyårsdagen, anledning okänd.
Jag har lagt mig för att vila en halvtimme innan våra gäster kommer, Elin sover, trött efter att ha blivit rastad av storasyster ute på lekplatsen

Om jag som vanligt ska reflektera lite över året som gått så får jag säga att det på mitt personliga plan varit ett fantastiskt år!
Att fylla 40 i januari var inte så hemskt som jag trodde, jag var i Göteborg med mina tjejer och hade en jättehärlig helg. I mars var jag och Oliver i New York. På midsommarafton blev jag friad till.
Året har även bjudit på härliga teaterbesök, tid med vänner och mycket tid till reflektion och tankar.
Där är jag inte färdig, antagligen blir jag aldrig färdig heller, men jag håller fortfarande på att lära känna mig själv, vilket både är kul och lite sorgligt att inte känna sig själv till 100% när man är 40 år...
Men intressant på så vis att jag fortfarande har en del av min resa kvar....
Vad funderar ni på idag?
Hur har erat år varit?
Bra?
Mindre bra?
Glädje?
Sorg?
Vilka reflektioner gör ni?

Ha en jättehärlig kväll och natt, var rädda om er.
Gott nytt år!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ladivamaria - 11 april 2020 10:58

Det var så länge sen jag bloggade att jag inte vet var jag ska börja... det har varit ett tufft halvår. Eller snarare åtta månader. Jag började ju ett nytt jobb i juni förra året om någon minns att jag skrev det? Bloggade jag om det? Jag minns inte e...

Av ladivamaria - 8 juli 2019 15:05

Alla har något som de verkligen gillar att göra men som de samtidigt tycker är lite pinsamt, har jag hört.. som att lyssna på riktigt dålig musik, klämma finnar, äta kalla vita bönor direkt ur burken.... jag tänkte berätta och visa er en av mina heml...

Av ladivamaria - 26 juni 2019 10:11

Ja, nu var det länge sen jag skrev igen, livet har varit hektiskt, är hektiskt och stressigt, men ändå bra. Jag har fått nytt jobb (can I get a WHOOP WHOOP) äntligen lite mer stabilitet i familjelivet i fråga om mina arbetstider, vi vet alltid när ...

Av ladivamaria - 25 maj 2019 21:13

Vi är på hotell. I Göteborg. Götlaborg. Alla heter Glenn och luktar fisk. I Göteborg. Vi har varit på vin- och chokladprovning. Väldigt trevligt. Damen som höll i provningen var väldigt kunnig och trevlig, det varade i 1,5 timme och när vi gick ...

Av ladivamaria - 19 maj 2019 07:24


Det var så länge sedan jag bloggade att sökfältet glömt "Bloggplatsen".... jag borde skämmas som uppdaterar så sällan! MEN, jag har haft lite annat för mig, som ni kanske minns skickade jag mina engelska diplom till UHR (Universitets och Högskole R...

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards