Alla inlägg den 29 december 2016

Av ladivamaria - 29 december 2016 21:23

Jo....det är det nog idag. Man hade ju kunnat hoppas att folk kunnat vara lite mer "chill" nu när julen är över och man har varit ledig...men folk är som yra höns. Blinkar höger och svänger vänster, kör ut från parkeringsplatsen utan att se sig för och blänger sen på mig som får ställa mig på bromsen...
Och gubben som står mitt mellan de två körfälten på Willys parkeringsplats och viftar åt mig att jag ska blinka när jag ska rakt fram....
Ja hu jeda mig...
Jag har spenderat förmiddagen hos mina föräldrar och hjälpt dem med det tekniska som är telefoner och surfplattor...
Lättare sagt än gjort när pappa har över tusen sparade bilder av Elin.... så lagringsutrymmet var inte så stort.
Men tillslut fick vi nog rätt på det.
Jag tycker om att kunna hjälpa mina små föräldrar.
Det får mig att känna mig otroligt intelligent.
Sen var det dags att hämta barnet och fixa middag. Hungrig och trött tänkte jag göra det lätt för oss och värma något fruset....
Vi rekommenderar inte att frysa och sen värma kycklinggryta gjord på grädde... det skar sig och såg bara oaptitligt ut....

Någon som blir sugen..? Hm hm?
Det blev pizza istället....
Gott...
Vad jag såg fram emot att crasha i soffan och läsa min bok, som jag trots allt inte läste ut igår... Bara Elin som skulle nattas först och hon hade nästan somnat på mattan redan... så det skulle ju inte bli några problem. Nej just det.....
När jag hade suttit med henne i nästan en timme....så kom Oliver in och bytte av mig, tio minuter senare sov hon....
Men nu...NU ska jag bara fixa en kvällsmacka och öppna min bok.
Jag ger det sju minuter för mig att somna, antagligen med mackan i handen.
Godnatt

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards