Direktlänk till inlägg 28 december 2016

Julklappar, planering och downtime

Av ladivamaria - 28 december 2016 22:50

Idag har varit en lugn dag, Kim har varit trött så vi har inte gjort så mycket mer än kollat film, sorterat pärlor och läst bok (jag)
När man är en del av en så stor familj som jag så tar julklappsitdelningen väldigt lång tid och jag hinner inte reflektera över de fina gåvor jag fått, det tar ett par dagar att "sjunka in"

Detta t.ex jag är så otroligt glad över att mina föräldrar betalar min frisör på bröllopsdagen.
Många kanske tycker att det är onödigt att lägga mycket pengar på en håruppsättning för en dag....men för mig är det jättestort att gifta mig.
Och jag vill se ut som en drottning, jag vill att folk ska tappa hakan, dra efter andan och jag vill att Oliver ska fälla en lyckotår eller två över hur vacker jag är. Bara för en dag.
Sen kan jag leva vidare i mina mjukisbyxor, lycklig över att det fanns en dag när jag glittrade, jag har bildbevis.
(Ja jag är lite ironisk nu när jag skriver)
I övermorgon är det nyårsafton, Jeanette med familj kommer till oss, vi har firat midsommar och nyår tillsammans de senaste fem åren och vi har alltid lika kul. Ibland har vi beställt catering, något år har "värdparet" fixat allt och vi andra betalat och i år så gör jag och Oliver varmrätt och snax och JoJ förrätt och efterrätt. Vi brukar även fira med Sandra och hennes familj men i år är de i Danmark och firar Sandra som fyller 40 imorgon.
Ja lite värdelöst vetande för alla er som inte är direkt inblandade... men så blir det ibland.'
Imorgon ska jag handla allt som vi behöver, samt fortsätta kvällen med att ta det väldigt lugnt.
Jag läser nog ut min bok innan jag somnar idag.
Funderar på om jag ska ta en knäckemacka till, jag har ätit nästan ett helt paket idag.
Jag hoppas att ni har ett mysigt slut på detta året. Har det varit ett bra år? Eller är ni glada att det är över?
Om jag skriver imorgon så ska jag nog reflektera över hur mitt 2016 har varit.
Gonatt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ladivamaria - 11 april 2020 10:58

Det var så länge sen jag bloggade att jag inte vet var jag ska börja... det har varit ett tufft halvår. Eller snarare åtta månader. Jag började ju ett nytt jobb i juni förra året om någon minns att jag skrev det? Bloggade jag om det? Jag minns inte e...

Av ladivamaria - 8 juli 2019 15:05

Alla har något som de verkligen gillar att göra men som de samtidigt tycker är lite pinsamt, har jag hört.. som att lyssna på riktigt dålig musik, klämma finnar, äta kalla vita bönor direkt ur burken.... jag tänkte berätta och visa er en av mina heml...

Av ladivamaria - 26 juni 2019 10:11

Ja, nu var det länge sen jag skrev igen, livet har varit hektiskt, är hektiskt och stressigt, men ändå bra. Jag har fått nytt jobb (can I get a WHOOP WHOOP) äntligen lite mer stabilitet i familjelivet i fråga om mina arbetstider, vi vet alltid när ...

Av ladivamaria - 25 maj 2019 21:13

Vi är på hotell. I Göteborg. Götlaborg. Alla heter Glenn och luktar fisk. I Göteborg. Vi har varit på vin- och chokladprovning. Väldigt trevligt. Damen som höll i provningen var väldigt kunnig och trevlig, det varade i 1,5 timme och när vi gick ...

Av ladivamaria - 19 maj 2019 07:24


Det var så länge sedan jag bloggade att sökfältet glömt "Bloggplatsen".... jag borde skämmas som uppdaterar så sällan! MEN, jag har haft lite annat för mig, som ni kanske minns skickade jag mina engelska diplom till UHR (Universitets och Högskole R...

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards