Alla inlägg den 25 december 2016

JUL

Av ladivamaria - 25 december 2016 11:25

Hur hade ni det igår? Julafton och allt?
Vi hade det jättebra, jag mådde så bra hela dagen.
Jag och Oliver fick ingen sovmorgon, Elin vaknade och krävde frukost vid sjutiden. Nybakat bröd, julskinka och julte.... så gott och härligt att börja dagen i lugn och ro.
Vi tog en promenad för att få lite luft och röra på oss, vi kände väl att vi alla behövde det innan kvällens festligheter.
När vi kom hem sov Elin en stund och jag tog ett bad, sen var vi redo att åka iväg till Olivers bror med familj. Jag är (snart) ingift i en väldigt stor familj, igår var vi sexton personer runt bordet. Fyra barn, eller tre barn och en tonåring och tolv vuxna. Far- och morföräldrar och mostrar och farbröder hade alla samlats för att umgås.

Vi åt massor med god mat, alla hade tagit med sig någonting och vi hjälptes åt att fixa i ordning allt.
Vi tittade på Kalle delade ut julklappar och åt gröt.
Elin hjälpte till att dela ut julklapparna

Hon fick några julklappar och tyckte det var kul att öppna dem.
Vi åkte hem vid nio och somnade snabbt, trötta, glada och mätta.
Idag ska vi ha jul här hemma, Johanna och Erik kommer om en stund, klockan tre kommer mina föräldrar och min svärmor. Då blir det även ännu mer mat och julklappar.
Ha en fortsatt mysig jul

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards