Alla inlägg den 23 december 2016

Av ladivamaria - 23 december 2016 14:16

Ungefär så här var jag imorse.

Elin skulle till dagis, som nu är sammanslaget med en annan förskola. Så vi skulle köra lite längre än vad vi brukar göra. Detta är i sig inget problem, jag hade tagit med det i planeringen, men kvart i sju insåg jag att hennes overall är kvar på vårar dagis. Hon har ju varit sjuk och hemma i tre dagar så jag hade helt glömt den. Och igår kissade hon igenom blöja, byxor och overall, så den vi har hemma låg i en hög på golvet i väntan på att bli tvättad.
PANIK!!
Jag ringde till förskolan och frågade om de möjligen hade en extra overall eller överdragsbyxor?
Jag hörde på tonen i rösten på hon som svarade att hon tyckte att jag minsann var en dålig mamma som har så dålig koll på mitt barns kläder.
Men vad skulle jag göra? Jag kan väl inte skicka iväg henne i en fuktig overall som luktar kiss??
Jag packade ihop grejer i en väska, stressen rasade inom mig, vilket Elin såklart märkte. Hon var gnällig och ville sitta i knät. Så jag satte mig med henne i ett försök att lugna oss båda och pratade om tomten som ska komma imorgon och jag hämtar henne senare idag.
Så efter många om och men kom vi iväg, försenade såklart....
Väl på förskolan hittar jag inte ingången som vi ska gå in i, så vi springer runt huset som yra höns, jag med gråten i halsen.
Sen blir vi mötta av denna pedagog....som undrar hur det är idag? Jag säger att jag är ganska stressad och jag känner mig som världens sämsta mamma.... och får till svar: Ja.... det är man ibland.
Sen undrade hon, väldigt syrligt, om Elin har fått någon frukost hemma? Eller om de ska ta hand om det OCKSÅ?
När jag skulle gå blev Elin ledsen och klamrade sig fast vid mig men istället för att vara lite trevlig...så säger hon: Jag förstår att du hellre vill vara med mamma som det var planerat, du skulle ju inte vara här idag, men nu blir det så här.
Då brast något för mig, tårarna började rinna och jag gick ut och satte mig i bilen och grät så jag skakade.
Kommer till jobbet tio minuter försent och får en utskällning för tydligen skulle jag ha börjat jobba halv åtta istället för halv nio.., så jag var ju över en timme sen...utan att jag visste det.
Jag gick därifrån två timmar tidigare. Åkte och handlade, körde hem och röjde upp lite, min frukosttallrik stod kvar på bordet, orörd.
Nu har jag fått lite mat i magen

Och allt börjar ordna upp sig, jag ska titta på skräptv och samla ihop mig själv i en halvtimme innan jag kör och hämtar min unge. Jag ska krama henne hela eftermiddagen....

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards