Direktlänk till inlägg 19 december 2016

Tisdag 21:a December

Av ladivamaria - 19 december 2016 16:12

Jag har varit helt säker på att det idag är tisdag den 21/12. Helt fel alltså... tisdag kommer inte ens att vara den 21:a.
Totalt meningslöst vetande, jag vet... jag hade planerat att ta det väldigt lugnt idag, ligga på soffan och läsa min bok efter att ha slutat jobba. Skulle bara handla lite först.
Ja, vi vet ju hur det brukar bli när man planerar för mycket...
Panta burkar och maskinen gick sönder, fick kalla på personal tre gånger och fick till slut ett handskrivet kvitto. Kom hem efter mycket längre tid än planerat, inser att mycket inte är som det ska....

Ser ni vad jag ser? Under granen? Den är inte fen enda.... Elin har tagit sönder väldigt många julgranskulor, dragit av snöret och den där lilla delen som snöret sitter fast i... så nu är granen inte lika dekorerad som för en vecka sen....
Vad har hon mer gjort, det lilla monstret vi uppfostrar?

Tjusigt...?
Jag hann precis packa upp alla varor ur kassarna och tänkte att NU kan jag ta en timme på soffan, men ack nej, då ringde de från förskolan för Elin vaknade med feber från middagsvilan.
Så iväg och hämta henne och hem för att slappa tänkte jag.... men barn är ju barn och trots feber så studsar hon på väggarna, sätter handavtryck på tv:n, leker med sugrör i soffan

och spiller vatten på golvet.
Jag själv har fastnat i gungstolen, tittar ut i vårt uterum på växten jag har ställt ut där....

Visst ser den tråkig ut? Oliver har haft den länge... och nu hittar vi ingen bra plats att ställa den på. Jag satte ut den på altanen förra sommaren, då blev den brun av solen. Så jag tog in den igen, glömde att vattna den i någon månad....men den höll... nu har jag satt den i uterummet som inte är vinterbonat, och den verkar ha förfrusit....
Nu ska jag putsa av tv:n, laga fläskpannkaka och sen hoppas jag kunna slappna av i soffan.....
Hur är er måndag?
Eller tisdag?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ladivamaria - 11 april 2020 10:58

Det var så länge sen jag bloggade att jag inte vet var jag ska börja... det har varit ett tufft halvår. Eller snarare åtta månader. Jag började ju ett nytt jobb i juni förra året om någon minns att jag skrev det? Bloggade jag om det? Jag minns inte e...

Av ladivamaria - 8 juli 2019 15:05

Alla har något som de verkligen gillar att göra men som de samtidigt tycker är lite pinsamt, har jag hört.. som att lyssna på riktigt dålig musik, klämma finnar, äta kalla vita bönor direkt ur burken.... jag tänkte berätta och visa er en av mina heml...

Av ladivamaria - 26 juni 2019 10:11

Ja, nu var det länge sen jag skrev igen, livet har varit hektiskt, är hektiskt och stressigt, men ändå bra. Jag har fått nytt jobb (can I get a WHOOP WHOOP) äntligen lite mer stabilitet i familjelivet i fråga om mina arbetstider, vi vet alltid när ...

Av ladivamaria - 25 maj 2019 21:13

Vi är på hotell. I Göteborg. Götlaborg. Alla heter Glenn och luktar fisk. I Göteborg. Vi har varit på vin- och chokladprovning. Väldigt trevligt. Damen som höll i provningen var väldigt kunnig och trevlig, det varade i 1,5 timme och när vi gick ...

Av ladivamaria - 19 maj 2019 07:24


Det var så länge sedan jag bloggade att sökfältet glömt "Bloggplatsen".... jag borde skämmas som uppdaterar så sällan! MEN, jag har haft lite annat för mig, som ni kanske minns skickade jag mina engelska diplom till UHR (Universitets och Högskole R...

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards