Direktlänk till inlägg 16 december 2016

Förberedelser...

Av ladivamaria - 16 december 2016 17:09

Nu ÄR det jul. Julafton om en vecka imorgon..så härligt.
Granen är som sagt inne, men jag tror att några av bilderna försvann i cyberrymden. Så här är de igen

Jag satte i ljusen först, innan barnen kom hem..... sen hjälptes tjejerna åt att klä den.

Visst blev den fin?
Vi har ju grannar här i återvändsgränden.... den ena har haft sitt julpynt uppe i ett år nu.... vilket många kanske tror att jag tycker är lajbans. Men nej...det tycker jag inte!! Julen är så underbar som den är pga att den bara är en månad om året. December.
Några av våra andra grannar har gjort något som är märkligt i mina ögon. En utegran.
Ja en utegran i sig är ju inte så konstigt. Men de har klätt den med kulor och glitter!!!

Det är lika märkligt som tygtomten som har hängt ute i ett år nu, i ur och skur, sol och regn....
Fast Elin gillade som sagt granen och när vi gick över för att titta på den så kom kvinnan ut och frågade om vi beundrade hennes disneygran....?
Jag vet inte.... liknar det en gran från en Disneyfilm?

Men som sagt, Elin gillade den....
Jag har gjort julgodis. Rocky road och Mozartkulor. SÅ gott...!

Och vet ni vad som kom igår???
Japp! VÅRA INBJUDNINSKORT!

Snart ska vi skicka ut dem.
När vi har en lugn barnfri eftermiddag och kan fokusera på att skriva fint.
Men vet ni?
Ibland får man ju dumma, knäppa, onödiga tankar.... en oro börjar sprida sig i magtrakten. Jag vet att det finns någon som kommer att tänka att det inte är en inbjudan som är korrekt enligt etikettens alla regler. Jag vet att de kommer att sitta i sin stuga och rulla med ögonen och sucka över hur hopplös jag är....
Men då får de väl göra det....? De behöver inte komma om tanken på att Magdalena Ribbing inte varit inblandad i vår planering får dem att må dåligt.

Men nu är det som sagt fredagkväll och fredagsmyset står för dörren. Jag önskar er alla en härlig kväll och början på helgen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ladivamaria - 11 april 2020 10:58

Det var så länge sen jag bloggade att jag inte vet var jag ska börja... det har varit ett tufft halvår. Eller snarare åtta månader. Jag började ju ett nytt jobb i juni förra året om någon minns att jag skrev det? Bloggade jag om det? Jag minns inte e...

Av ladivamaria - 8 juli 2019 15:05

Alla har något som de verkligen gillar att göra men som de samtidigt tycker är lite pinsamt, har jag hört.. som att lyssna på riktigt dålig musik, klämma finnar, äta kalla vita bönor direkt ur burken.... jag tänkte berätta och visa er en av mina heml...

Av ladivamaria - 26 juni 2019 10:11

Ja, nu var det länge sen jag skrev igen, livet har varit hektiskt, är hektiskt och stressigt, men ändå bra. Jag har fått nytt jobb (can I get a WHOOP WHOOP) äntligen lite mer stabilitet i familjelivet i fråga om mina arbetstider, vi vet alltid när ...

Av ladivamaria - 25 maj 2019 21:13

Vi är på hotell. I Göteborg. Götlaborg. Alla heter Glenn och luktar fisk. I Göteborg. Vi har varit på vin- och chokladprovning. Väldigt trevligt. Damen som höll i provningen var väldigt kunnig och trevlig, det varade i 1,5 timme och när vi gick ...

Av ladivamaria - 19 maj 2019 07:24


Det var så länge sedan jag bloggade att sökfältet glömt "Bloggplatsen".... jag borde skämmas som uppdaterar så sällan! MEN, jag har haft lite annat för mig, som ni kanske minns skickade jag mina engelska diplom till UHR (Universitets och Högskole R...

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards