Alla inlägg den 12 december 2016

Av ladivamaria - 12 december 2016 22:42

Åh vår vackra gran är inne och klädd. Den är så FIN!!
Jag tog in den i morse och satte i ljusen.

Den är inte så stor, men visst är den ljuvlig ändå? Tjock och bullig.

[Bild]

[Bild]

Tadaaa. Jag tittade på några klipp på youtube för att då lite tips (från amerikanare) på hur man lättast klär sin gran med ljus.
Man ska ha massor med ljus. Verkligen massor. En video tipsade att 100 ljus/foot. 1 foot ~ 0,3 m
Så.... de menar alltså att på en yta på ca 3dm2 (kvadrat dm) ska det sitta ungefär 100 små ljus....

https://youtu.be/vUAf-jRo12A

Jag vet inte om det går att klicka på länken så att ni kan se....
Jag älskar dessa julklipp, Martha Stewart är en favorit. Undrar hur det är att vara henne... att vara så präktig och duktig på allt....?
Jag tycker nog att jag lyckades rätt bra med min gran ändå... eller?
När sen Johanna och Elin kom hem klädde de den.

[Bild]

Tjejerna var mäkta stolta, Elin sprang och hämtade mig flera gånger och ställde sig med utsträckta armar bredvid den och sa "Titta, tada"
Hon har ju ärvt lite av min kärlek till julen iallafall.

Det är ju inte bara jag som har satt upp granen.....vi har ju grannar. Knäppa grannar.

[Bild]

Ser ni vad jag ser?
Ser ni vad som stör mig??


De har kulor och glitter på en gran som står utomhus. UTOMHUS!!!

Eller så mycket stör det mig inte, jag överdriver nu för att ni ska skratta. Men det är ju något udda att ha glitter och kulor i en gran utomhus. Elin älskade den, hon sprang dit och klämde och plockade med alla kulorna.

Nu ligger vi utslagna i soffan, musikhjälpen har börjat, och jag njuter i full drag av juldofterna, Mozartkulor, julmust och tanken på min sköna säng. Snart ska jag dyka ner i den.
Men jag har ju lite bröllopsskvaller att berätta, vi har beställt inbjudningskort till bröllopet!!!
Och de kommer att bli levererade denna veckan.
Hur spännande??
Längtar!!

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards