Alla inlägg den 11 december 2016

Av ladivamaria - 11 december 2016 20:56

Vi köpte gran idag. Tanken var att vi skulle klä den ikväll, tillsammans, familjen. Julmusik i bakgrunden, barnen som skrattar och glögg som sprider juldoft.... Men vi orkar inte.. den står i uterummet och vänjer sig vid att inte vara utomhus.

Johanna kom med förslaget att "Vi barn kan börja klä granen". Jag vet hur hon tänker, hur spänd hon är. Men om barn klär granen, utan mitt överseende... ja då blir det inte som jag vill ha det. Det låter hårt, men jag vet många många andra som resonerar på samma sätt.
Vi rökgrillade fläskytterfilé till middag. Jag hade lagt den i marinad igår så den var riktigt mör, men jag hade nog för mycket av någon krydda för det blev inte riktigt i min smak. Men med potatisklyftor, bea, aioli och hemmagjord coleslaw så slank det ner hur fint som helst.

Nu ligger Oliver och försöker natta Elin, klockan är tjugo i nio och jag har en känsla att det blir tredje kvällen utan någon egen tid. Eller jo jag har ju lite tid för mig själv just nu, glöggbrickan står på bordet, men den kryddiga drycken börjar bli kall och jag väntar på att sista avsnittet av Midnattssol ska börja.

Imorgon har jag en lång lista med saker som ska göras. Det är så mycket så jag har även skrivit upp att jag ska lämna och hämta Elin på dagis. Så jag inte glömmer....
Ytterligare ett möte med en enhetschef, för en tjänst som jag är väldigt osäker på om jag vill ha....
Men jag vågar inte stänga alla dörrar än. Så jag får väl bocka mitt huvud och sitta snällt och lyssna och inte säga högt vad jag tänker och känner.
Nu midnattssol!
Godnatt

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards