Alla inlägg den 10 december 2016

Av ladivamaria - 10 december 2016 23:47

Idag har varit.... ja vilket ord ska jag använda? Lång, stressig, mysig, kul ?
Vi började med att åka in till stan för att träffa Greta gris och Bamse på Stortorget. Elin älskar dem båda så det blev succé när hon fick syn på dem. Hon ropade och tjoade och vinkade och lyckan var total när hon fick gå fram och krama dem.

Som den engagerade (?) mamman man är tog jag så klart några bilder, jag ställde mig på knä för att komma i jämnhöjd med Elin och får sen någon konstig kramp i låret så jag kunde inte resa på mig, Oliver fick hjälpa mig upp. Som om jag vore 80 år. Pinsamt är ju bara förnamnet och jag försökte smita därifrån snabbt. Men då har Elin bestämt sig för att hon vill stanna hos Bamse, vilket inte alls var bra för det stod ju ungefär tjugo andra barn som också ville krama Bamse i kö... så vi fick lyfta och bära bort en vrålandes unge vilket också väckte en del uppståndelse. Vi försökte locka henne med tomten som bjöd på pepparkakor vilket iallafall fick henne att sluta gråta.
Så vi strosade nerför gågatan och förbi smart eyes. Jag sa till Oliver att jag tänkte smita in lite snabbt för att prata med någon om mina glasögon vilka jag fortfarande inte kommer riktigt överens med efter nästan två månader.
För att göra en lång historia kort så har jag haft för stora, för "långa" bågar så därför hamnar inte slipningen på rätt "plats" för mitt synfel. Så jag behöver nya bågar. Jag som älskar dessa bågarna jag har nu.
Jag kunde inte ta vilka bågar som helst utan behövde hjälp och assistans för att vara säker på att jag inte får fel bågar igen. Jag stod inne i denna affär i över en timme!!! Elin var som QuickSilver och kröp under alla stolar och sprang fram och tillbaka över golvet och var allmänt störande.
Till slut blev det bra och jag får nya brillor om ca två veckor.
Efter detta trauma behövde vi mat, kör till BK. Elin somnar i bilen, vaknar och äter. Sen kör vi till Olivers syster och familj för att baka pepparkakor. Elin somnar i bilen. Något galet med degen så den går inte att kavla.... men den var god att äta.
Sen hem, Elin somnar i bilen. Klockan är lite före fem så hon får vakna.
Oliver gör sig klar för att åka på syntkonsert i Malmö och jag blir ensam med Elin.
Som inte ska sova ikväll.... jag har läst, nynnat strukit henne över håret men inget har hjälpt, hon har varit alldeles klarvaken. Halv tio somnade hon tillslut. Jag hade tänkt mig mysig kväll på egen hand, men så fort hon somnat kände jag tröttheten slå mig i ansiktet och jag bestämde mig för att sömn, det är vad jag behöver mest just nu.
Så med de orden önskar jag er en god natt.

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards