Direktlänk till inlägg 9 december 2016

Sjuktankar

Av ladivamaria - 9 december 2016 14:06

Nu menar jag alltså tankar man har när man är sjuk, inte sjuka tankar som involverar djur..
Men när man har blivit ordinerad att vila och ta det lugnt, då börjar tankarna snurra lite...
Varför får jag inte napp på något jobb jag söker?
Varför utsätter jag mig själv för massage när det gör så in i helskotta ont? I flera dagar efteråt?
Varför använder man parabener och mineraloljor i hudvård?
Skulle jag kunna bli självförsörjande?
Alltså, ska jag köpa en gård, en ko, några hönor? En väderkvarn kanske? Mala eget mjöl?
Ha en sån här ljuvlig skylt utanför mitt hus?

Jag har ju sett på fb att hönor och kor kan vara hur keliga som helst!!
Varför har jag fastnat i Bonde söker fru? Varför valde Erik Linnea? Hur kan de ens tänka tanken på giftermål och barn när de är 21 år?
Varför tappar man kontakten med vissa vänner? Fina vänner som man under en period i livet såg som en förlängning av sig själv, plötsligt inte finns kvar. Är som främlingar. Och man undrar, vad hände?
Vad är det som luktar i huset?
Varför blev de mjuka pepparkakorna inte lika goda igår som de jag bakade för några veckor sen?
Undrar vad Ikea har på sitt julbord i år? Hinner jag sova en liten stund till innan jag ska hämta Elin?

Älskar dessa gungorna! Vill ha en i vår trädgård!
Varför är mina fötter så kalla?
Varför är jag så trött?

 
 
Ingen bild

en_mormor:)

9 december 2016 18:55

Dina tankar låter som mina o svaren får man söka, "bara" fatta eller spekulera vilt i tyvärr :) Ändå är jag heela 10 år äldre än dig ;)
*häller upp ett glas vin o fundilerar vidare*

Trevlig helg o kram <3

ladivamaria

10 december 2016 22:50

Ja man behöver nog ett glas vin för att finna dessa svaren....
Det är nog det som gör livet spännande.
Frågor som det kanske inte ens finns svar på
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ladivamaria - 11 april 2020 10:58

Det var så länge sen jag bloggade att jag inte vet var jag ska börja... det har varit ett tufft halvår. Eller snarare åtta månader. Jag började ju ett nytt jobb i juni förra året om någon minns att jag skrev det? Bloggade jag om det? Jag minns inte e...

Av ladivamaria - 8 juli 2019 15:05

Alla har något som de verkligen gillar att göra men som de samtidigt tycker är lite pinsamt, har jag hört.. som att lyssna på riktigt dålig musik, klämma finnar, äta kalla vita bönor direkt ur burken.... jag tänkte berätta och visa er en av mina heml...

Av ladivamaria - 26 juni 2019 10:11

Ja, nu var det länge sen jag skrev igen, livet har varit hektiskt, är hektiskt och stressigt, men ändå bra. Jag har fått nytt jobb (can I get a WHOOP WHOOP) äntligen lite mer stabilitet i familjelivet i fråga om mina arbetstider, vi vet alltid när ...

Av ladivamaria - 25 maj 2019 21:13

Vi är på hotell. I Göteborg. Götlaborg. Alla heter Glenn och luktar fisk. I Göteborg. Vi har varit på vin- och chokladprovning. Väldigt trevligt. Damen som höll i provningen var väldigt kunnig och trevlig, det varade i 1,5 timme och när vi gick ...

Av ladivamaria - 19 maj 2019 07:24


Det var så länge sedan jag bloggade att sökfältet glömt "Bloggplatsen".... jag borde skämmas som uppdaterar så sällan! MEN, jag har haft lite annat för mig, som ni kanske minns skickade jag mina engelska diplom till UHR (Universitets och Högskole R...

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards