Alla inlägg den 27 november 2016

Av ladivamaria - 27 november 2016 16:25

Undrar hur många bloggare som använt sig av den titeln på dagens inlägg? Men det är ju julens första dag och man får äntligen lov att riktigt mysa ner sig i soffan med filtar, kuddar, glögg och julgodis.
Nu och varje dag fram till den första januari är det helt acceptabelt att stoppa allt ätbart i munnen som passerar ens ögon.
Jag bakade fler lussekatter och ett nytt jordnötsgodis igår innan jag och Kristina åkte på julmarknad i Ausås.

Ja ni läste rätt, julmarknad i Ausås. Som scouterna anordnat.
Väldigt mysigt faktiskt, både inne och ute, jag hade ingen aning om att det bodde så mycket folk i Ausås....
Men det var ändå snabbt avklarat och vi åkte hem igen och åt mer lussekatter och pepparkakor.

Idag åkte vi till Välapark för att handla lite, en julklapp till Elin och en till Erik, gympaskor till Oliver och nya adventsstjärnor till köket för de andra gick sönder igår. Bara sådär; poff så lös de inte mer....
Men vet ni? Alla stjärnor är slut!!! Alla snygga iallafall. Det fanns några i papper, men jag är lite allergisk mot dem....
Så vi körde till tre olika Rusta och jag kom hem med ett par jag var nöjd med. Tills jag hängde upp dem i fönstret och tände dem...

 

[Bild]

Inte nöjd!
Men vi får ha dem i år, nästa år hittar jag nya på Ullared!
Ikväll hoppas jag på en lugn afton, mat, prat och mys med Erik och Johanna som vi ska iväg och hämta nu.

           

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Min fina frostlampa! Som jag trånat efter i två år, men inte förrän nu haft någon stans att hänga den.

[Bild]

Hoppas ni alla har en härlig söndagkväll och myser utav bara den.

 

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards