Direktlänk till inlägg 22 november 2016

Kaos

Av ladivamaria - 22 november 2016 18:12

.....har det varit det senaste dygnet. Kaos i min stackars lilla hjärna.
Gårdagen började med att jag kom till jobbet utan sminkning, utan glasögon och utan telefon.
Jag brukar inte sminka mig mycket på vardagarna, men lite mascara måste jag ha för att inte se "bortspolad" ut.
Tala om att jag kände mig naken hela förmiddagen...
Som tur var slutade jag kl tolv så kunde köra hem och "klä mig"

Jag har ett missat samtal på telefonen... om ett jobb!!!
Jag skrev förra veckan att jag sökt jobb på ett företag i Ängelholm och hoppades innerligt att jag skulle få en intervju.
Det fick jag!!
Igår, 14:30....
Innan dess var jag tvungen att handla tyckte jag. Jag hinner med ganska mycket när jag är stressad och pressad, om jag bara kan fokusera på allt jag ska göra.
Så på en timme hade jag lämnat mattan hos tvättBisse, storhandlat på Willys och handlat julblommor på Blomsterlandet.
Kom hem, bytte om, sminkade mig lite till, ögnade igenom företagets hemsida och körde iväg.
Killen som intervjuade mig var jättetrevlig, jag tror han tyckte att det var ok att jag pratade ganska mycket.
Efter de vanliga frågorna om vad jag jobbat med tidigare, hur jag är som person, familj bla bla bla, så fick jag några "ovanliga" frågor. Ovanliga för att vara en intervju. Men kul!
Vad är det roligaste du ser på tv?
*Bolibompa?
Vad väljer du; 304 eller 316?
*304...?
Göra rätt sak eller göra saker rätt?
*Göra rätt sak
Ja ni fattar.?
Jag gjorde det inte riktigt.... sen sa han att nästa steg var att översätta en text från svenska till engelska, han skulle skicka en länk till mig. OM han bestämde sig för att jag skulle gå vidare... och i så fall skulle det ske om 2-3 veckor.
Så jag åkte hem, hämtade Elin och lagade middag.
Har tänkt jättemycket på detta igårkväll och imorse. Jag vill verkligen ha den här tjänsten....

Kl 13:53 idag fick jag ett mail... med en länk till en text att översätta...
Jag har kollat igenom texten, kliat mig i huvudet lite och undrat vad jag gett mig in på. Jag kan ju inte engelska. Knappt svenska.
Dessa facktermer....som jag först måste kolla upp vad de är på svenska för att sen översätta till engelska.
Jag har tills på torsdag morgon på mig att få det klart.
Jag ska självklart göra mitt bästa och sen är det bara att hålla tummarna..igen och be till universum eller nåt att det går vägen...


Jag behöver något nytt... jag behöver en utmaning, få använda hjärnan lite mer än vad jag gör för tillfället. Jag känner hur den håller på att förtvina, jag kommer att bli väldigt gammal snabbt.
Så återigen ber jag er att hålla era tummar och tår och skicka en massa lyckodamm åt mitt håll.
Det funkade sist....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ladivamaria - 11 april 2020 10:58

Det var så länge sen jag bloggade att jag inte vet var jag ska börja... det har varit ett tufft halvår. Eller snarare åtta månader. Jag började ju ett nytt jobb i juni förra året om någon minns att jag skrev det? Bloggade jag om det? Jag minns inte e...

Av ladivamaria - 8 juli 2019 15:05

Alla har något som de verkligen gillar att göra men som de samtidigt tycker är lite pinsamt, har jag hört.. som att lyssna på riktigt dålig musik, klämma finnar, äta kalla vita bönor direkt ur burken.... jag tänkte berätta och visa er en av mina heml...

Av ladivamaria - 26 juni 2019 10:11

Ja, nu var det länge sen jag skrev igen, livet har varit hektiskt, är hektiskt och stressigt, men ändå bra. Jag har fått nytt jobb (can I get a WHOOP WHOOP) äntligen lite mer stabilitet i familjelivet i fråga om mina arbetstider, vi vet alltid när ...

Av ladivamaria - 25 maj 2019 21:13

Vi är på hotell. I Göteborg. Götlaborg. Alla heter Glenn och luktar fisk. I Göteborg. Vi har varit på vin- och chokladprovning. Väldigt trevligt. Damen som höll i provningen var väldigt kunnig och trevlig, det varade i 1,5 timme och när vi gick ...

Av ladivamaria - 19 maj 2019 07:24


Det var så länge sedan jag bloggade att sökfältet glömt "Bloggplatsen".... jag borde skämmas som uppdaterar så sällan! MEN, jag har haft lite annat för mig, som ni kanske minns skickade jag mina engelska diplom till UHR (Universitets och Högskole R...

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards