Alla inlägg den 7 november 2016

Av ladivamaria - 7 november 2016 21:08

Jag är jättetrött. Skulle lätt kunna gå och lägga mig nu. Tjugo i nio... men Kim är inte så sugen på att lägga sig redan så jag får snällt sitta uppe ett tag till.
Jag tittar på gamla avsnitt av Pernillas jul för att hålla mig vaken.

Igår var andra gången jag och Elin var på minisim. Jag är lite förvånad för hon kastar sig inte i poolen som hon gjorde i somras. Hon klamrar sig fast vid mig som om vi var i sjönöd. Hon är inte ledsen, men inte alls redo att släppa taget.
Men hon vänjer sig nog. Hoppas jag.

Igår hände något som på något sätt är typiskt för min dotter... vi hade kommit upp ur poolen och gått in i omklädningsrummet för att duscha och klä på oss. Jag var ett par steg framför Elin och hör hur hon säger: Mamma kiss, mamma kissa.
Jag vände mig om och ser hur hon står bredbent och på golvet mellan hennes fötter är en stor blöt pöl.
Men det var inte allt...där mitt i pölen står ett par skor....(inte mina eller hennes egna)
Hon har alltså ställt sig bredbent över någons skor och kissat....
Vad gör man som mamma?
Väntar.... för att se om ägaren till skorna kommer....
När de inte gör det så skriver man en lapp: "Jag är verkligen ledsen, min dotter har kissat i dina skor. Här är mitt nr, hör av dig så ska jag köpa ett par nya till dig."
Än så länge har ingen hört av sig.
Vilket kan vara av två anledningar;
1) de har själv barn och vet att "shit happens" och det var ett par vanliga gympaskor, de går att tvätta...
2) lappen flaxade iväg så hon fick aldrig läst den och satte därför foten i kissvåta skor och undrar varför de är blöta.... jag hoppas hoppas att det är alternativ 1....!

Nu ska jag kolla om Kim kan tänka sig att gå och lägga sig så jag också kan det.

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards