Alla inlägg den 5 november 2016

Av ladivamaria - 5 november 2016 22:56

När vi nu gifter oss ska jag ju få en ring till. Vilket ju är trevligt.
I England (och säkert andra länder) får bara tjejen en ring vid förlovning och sen får båda en ring vid vigseln.
Nu är det bara jag som får en ring och för mig känns det viktigt att det är rätt ring. Oliver och jag diskuterade det härom veckan, jag kollade på ringar på nätet och ville ha hans åsikt. Jag fick till svar: Mm fin, ta den.
Just då blev jag lite ledsen, jag ville ju att han också skulle tycka om ringen.
Men sen pratade vi om det, han förklarade att han har ju redan valt en ring till mig, det är väl bättre att jag väljer denna själv?
För att han inte är involverad i valet av vigselring betyder inte det att han inte vill vara involverad i bröllopet eller i oss...och det har han ju rätt i. Det är väl så att en del av mig fortfarande lever i någon form av rosa fluffig bubbla där vi båda skuttar fram på en väg räckte av rosenblad.
När vi (tack o lov) lever ett lite mer verkligt liv....

Jag har som sagt kollat lite på nätet för att få inspiration.
Vad tycker ni?
Jag gillar dem otroligt mycket! Älskar hur gotiska de är!

Men jag är kluven...
Den kommer nog att se ganska billig ut på mitt finger...
Och hur mäter jag mitt finger så jag får rätt storlek...?
Också, seriöst.....man kan väl inte köpa sin vigselring på Wish?
Eller?

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards