Alla inlägg den 3 november 2016

Av ladivamaria - 3 november 2016 20:13

Jag vaknade klockan tre i morse. Försökte somna om, jag hade alla möjligheter att göra det, Elin låg still, inga fötter i ansiktet. Sängen hade perfekt temperatur och Oliver snarkade inte. Men, så dök en liten tanke upp i hjärnan, och sen var jag vaken....
Jag glömde att ha bikarbonat i pepparkakan jag bakade... så det förklarar varför den blev så platt...
Hm.
Det snurrade på rätt länge.... sen dök Danny upp och sjöng sin version av Real Life, från Så mycket bättre.
Sen började jag fundera på huruvida det går att frysa leverpastej? Och kom på att det nog går bra. Jag har gjort det förut.
Vad funderade jag mer på?
Provet jag skulle ha kl halv nio så klart. Har jag läst tillräckligt?
Skulle jag kunna svara tillräckligt på frågorna?
Och Johan Glans? Hur skulle det vara att se en kriminalfilm som han hade översatt?
Ja sen var klockan kvart över sex och klockan ringde och det var dags att stiga upp.
Rätt sliten gav jag mig iväg för att skriva provet, jag kände mig inte jättesäker ska jag säga...
Men det gick bra!
Jag fick godkänt på teorin och jag var den enda som klarade att genomföra blodtryckskontrollen på första försöket. De andra fick göra det både tre och fem gånger.
Det blev inget blodprov. Men hon var imponerad att jag hade övat!
Så jag lämnade lokalen i gott mod och lite bättre självkänsla.
Nu ska jag ha praktik i tre dagar någonstans, och sen kan jag börja läsa på riktigt.

Imorgon ska jag börja jobba klockan sju! Det var länge sedan jag var ute så tidigt....och stackars Elin som måste upp och till förskolan så tidigt...
Eller så sjukskriver jag mig.
Neeeej, så gör inte jag.....

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards