Direktlänk till inlägg 28 oktober 2016

Regn och ickehångel på bensinstationen

Av ladivamaria - 28 oktober 2016 09:51

Idag är en annan typisk höstdag. Det ösregnar. Vilket jag inte tycker så mycket om.

Jag sitter i bilen och skrattar åt David Batra och Johan Glans. Har ni lyssnat på David Batras pod än? Idag är Johan gäst. Jag dör. Det är lite pinsamt när folk går förbi och tittar med stora ögon på mig som sitter och skrattar för mig själv. Men jag bjuder på det.
Jag var precis och tankade och kom att tänka på en sak. St1 gör ju reklam för sina obemannade bensinstationer, man kan prutta obehindrat, behöver inte skämmas om tupen flyger iväg och hångla ostört för där är ingen som ser er. Men idag upptäckte jag att de har övervakningskameror.
Så, nej det kanske inte är någon som tittar på dig just nu, men de filmar dig. Vad är det som säger att de inte sitter där sen med chips och Cola och tittar på er när ni omfamnar varandra passionerat? Hur ni trycker upp varandra mot bilen?
Inte för att jag behöver oroa mig på den punkten ändå. Oliver skulle aldrig hångla med mig offentligt. Knappt i soffan där hemma heller.
Nä nu skojar jag, jag skriver med glimten i ögat, jag tänker inte ge er några som helst detaljer om Olivers och mitt kärleksliv. Mina svärföräldrar läser ju. (Här skulle jag sätta en blinkande emoji, men av någon anledning så accepterar inte bloggen emojis, det blir bara ett ?)
Nu har det slutat regna, jag ska kasta mig ut och hämta mina progressiva glasögon.
Det är fredag, ha det underbart ikväll, njut av mörkret och de tända ljusen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ladivamaria - 11 april 2020 10:58

Det var så länge sen jag bloggade att jag inte vet var jag ska börja... det har varit ett tufft halvår. Eller snarare åtta månader. Jag började ju ett nytt jobb i juni förra året om någon minns att jag skrev det? Bloggade jag om det? Jag minns inte e...

Av ladivamaria - 8 juli 2019 15:05

Alla har något som de verkligen gillar att göra men som de samtidigt tycker är lite pinsamt, har jag hört.. som att lyssna på riktigt dålig musik, klämma finnar, äta kalla vita bönor direkt ur burken.... jag tänkte berätta och visa er en av mina heml...

Av ladivamaria - 26 juni 2019 10:11

Ja, nu var det länge sen jag skrev igen, livet har varit hektiskt, är hektiskt och stressigt, men ändå bra. Jag har fått nytt jobb (can I get a WHOOP WHOOP) äntligen lite mer stabilitet i familjelivet i fråga om mina arbetstider, vi vet alltid när ...

Av ladivamaria - 25 maj 2019 21:13

Vi är på hotell. I Göteborg. Götlaborg. Alla heter Glenn och luktar fisk. I Göteborg. Vi har varit på vin- och chokladprovning. Väldigt trevligt. Damen som höll i provningen var väldigt kunnig och trevlig, det varade i 1,5 timme och när vi gick ...

Av ladivamaria - 19 maj 2019 07:24


Det var så länge sedan jag bloggade att sökfältet glömt "Bloggplatsen".... jag borde skämmas som uppdaterar så sällan! MEN, jag har haft lite annat för mig, som ni kanske minns skickade jag mina engelska diplom till UHR (Universitets och Högskole R...

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards