Alla inlägg under september 2016

Av ladivamaria - 13 september 2016 20:59

När jag nu sitter på jobbet, Kim sover, så känner jag mig bättre. Jag har kommit ut ur huset, ätit en god sallad och prata med några kollegor. Så nu mår jag mycket bättre, tack för alla virtuella kramar ?
Så jag tänkte dela med mig om en härlig härlig dag jag Oliver och Elin hade i helgen. För tillfället känner jag att jag och älsklingen är lite som båtar i natten, vi passerar varandra och hinner inte ha så mycket tid tillsammans som jag önskar. Det är nog så för alla som har barn under sexton. Det är mycket som ska ordnas, hjälpas, stöttas, skjutsas och fixas. Sen ska man hinna jobba, träna, umgås med vänner och resterande familj också. Så man kan väl bli förlåten för att lite då och då få mindre "psykbryt"?
Jag har definitivt 100% förståelse för andra som ibland har en dag när de bara vill skrika, sparka och sen gräva ner sig i en grop eller dra ett täcke över sig.
Men i alla fall, nog med självömkan för idag.
I förrgår skulle vi ha kvalitetstid!!! Inget jobb, inga möten, inget trädgårdsarbete... Bara vi.
Så vi körde ut till Råbocka camping och ställde bilen, sen promenerade vi till Sibirien. Ni som inte bor i Ängelholm.... Sibirien är ett naturområde här uppe, jag trodde Oliver skämtade när han först nämnde att han skulle åka till "Sibirien"....

Någon hittade lingon.... Gott!

Vi hittade ett lustigt träd, med någon form av svulst på....

Elin promenerade, hoppade och sprang nästan lika långt som vi gick. Sammanlagt 6 km, fram och tillbaka från Råbocka.
Vi tog en liten paus vid UFO-t, det är första gången jag var där och vi diskuterade huruvida denna ufo-historia verkligen är riktig..?

Alla Ängelholmare kan historien om UFO-t, men för er andra här är en väldigt förkortad version.
Gösta Carlsson (som startade Rögle) var 1947 ute och vandrade i Sibirienskogen (vilket han tydligen gjorde ofta) helt plötsligt landar det ufo framför honom (eller bakom/bredvid honom) och lämnar avtryck i marken. Nästa dag (eller någon gång därefter) åkte Gösta tillbaka till platsen och cementerade de stora ringarna.
Tja..... Är detta sant?
Vem vet egentligen?
Det var ju bara Gösta Carlsson där.....
Jag är väl själv ganska tveksam... Om ett ufo landade där, varför tog de inte Gösta med sig?
Ok, de kanske inte såg honom.
Hur fick han in all cement i gläntan? Det tog oss ca 10 min att promenera in dit från parkeringen, så gick han där; fram och tillbaka med en massa cementsäckar?
Vad gjorde Gösta ute i skogen en sen kväll? Rökte han på? Åt lustig svamp? Var det därför han "såg" ett "ufo"?
Men om han inte såg något, om det bara är en lögn? Då har han ju lagt ner väldigt mycket jobb på att folk ska tro på den....
Ja, som sagt, jag vet inte vad jag tror, men vi hade en härlig stund i solen, Elin sprang runt där och bara njöt.

Sen gick vi tillbaka till Råbocka och Oliver slängde sig i böljorna, för det är så han är min blivande man... Ett blötdjur som ÄLSKAR att bada

Sen bar det av hemåt och starta grillen. Karré, pommes och bea, så gott!! Och att fortfarande kunna nyttja vårt uterum känns ju extra lyxigt.
Med varmt hjärta somnade jag, laddade batterier och mitt kärleksförråd påfyllt.

Av ladivamaria - 13 september 2016 13:26

Jag kan lika bra erkänna direkt. Idag är en dålig dag. Jag vaknade med ett ganska dåligt humör, som om jag sovit dåligt, men det har jag inte, Elin har legat stilla och bara sovit nära mig.
Jag och mitt underverk låg och mös ett tag, hon tittade på en film på min telefon och jag läste ett bröllopsmagasin. Sen exploderade hennes blöja så det var alldeles blött i sängen. Så in med sängkläderna i tvättmaskinen och ställa oss båda i duschen.
Frukost. Och bara knäckebröd att äta. Jag kände hur mitt humör sjönk, för varje minut som gick.
Försökte få tag på någon enhetschef på jobbet. Ingen specifik, jag ville bara prata med någon, men de sitter ALLA i ledningsmöte. Hela dagen.
Det gör de varenda gång jag ringer.
Med så många möten de sitter i borde de komma fram till väldigt bra beslut kan man tycka. Det gör de inte.

När frukoststöket var undanplockat tänkte jag sitta en stund i soffan. Elin höll inte med. Hon ropar från sovrummet; Mamma!! Elin kissat!!!
Då har hon tagit av sig blöjan och kissat i sängen, direkt på madrassen och står nu och hoppar i det.
Mitt humör sjönk ännu mer....Av med madrasskyddet, trycka en handduk mot skumgummit och lägga ungen i ett bad. Vi var inte bästa kompisar om man säger så....
Sittandes i en hög på badrumsgolvet grät vi så vi skakade och det ekade i hela huset. Jag undrar om grannarna hörde oss...

Jag tänkte hänga ut all tvätt på torkvindan i trädgården. Men den får jag självklart inte upp, så nu har jag slängt den i gräset. Där kan den ligga och skämmas!
Jag hängde allt i uterummet istället.
Nu sover Elin efter att ha ätit lunch och jag tänkte göra detsamma innan jag måste iväg och jobba.
Jag hoppas verkligen att ni har en bättre dag än vad jag har.

Av ladivamaria - 11 september 2016 07:08

Titta! Mamma o Pappa! Utbrast Elin när hon såg denna filmen

Ok... Tack..?
Det kanske skulle vara ett roligt tema på bröllopet om inte annat?
Jag gillar idén om ett tema som går som en röd tråd genom bröllopsdagen. Hade ni något tema på ert bröllop?
Jag har sett reportage i tidningar om de mest fantastiska teman på pars bröllop; Disney, Mulin Rouge, bondbröllop, Las Vegastema... Ja "the sky is the limit" som det brukar heta...
Vi kommer nog att ha ett ganska enkelt tema "Black and White"
Det är stilrent, elegant och klassiskt. Så som jag gillar det.

Vackert eller hur?
Kom precis på att vi måste tänka på en tårta.... Om den ska vara black and White så måste den ju vara täckt av "sugarpaste" jag hatar sugarpaste....Det är SÅ läskigt sött men man kan ju inte ha svart grädde....
Hmm ja, det tål att tänkas på.....

Av ladivamaria - 10 september 2016 16:06

Igår var jag och fick mina naglar fixade av bästa Ansi. Jag är SÅ nöjd med dem!

Visst är de fräcka?
Jag håller på och testar olika färger och design inför bröllopet, så kul!!
Självklart pratade vi bröllop, hon är också förlovad och ska gifta sig, och jag anförtrodde henne mina tankar om klänning.
Hon föreslog att jag skulle kontakta högskolan som utbildar sömmerskor. De som går andra och tredje året ska sy balklänningar som slutuppgift.. Eller de gjorde på 90-talet i allafall, när Ansi pluggade.
Så på måndag ska jag ringa några samtal.... Kanske kan hitta en mailadress?
Frågan är fri iallafall, det värsta som kan hända är att de säger nej.

Jag jobbar idag, jag och Kim har varit och handlat och tittat på Skönheten och odjuret. Det är min favoritfilm av Disneys filmer.
Oliver har varit hemma och grävt i trädgården, han har lagt stenplattor på ena sidan av huset.

Jag är så imponerad av honom, jag hade ju aldrig orkat bära och klyva stenarna, sen har jag ju inte tålamodet att lägga dem rakt, det ska säkert vara någon form av "tyg" eller pressening eller annat material under så att det inte växer upp ogräs mellan plattorna. Tråkigt jobb... Det är tur att han, mitt livs kärlek tycker om det så att vi bor i ett fint hus med en fin trädgård.

Ni kanske undrar varför jag inte har berättat mer om vilken typ av klänning jag vill ha? Har lagt ut bilder på specifika klänningar jag gillar och sagt att "jag vill ha den här!"
Men det ska ju vara en överraskning... För alla gäster och många av gästerna läser ju bloggen... Så därför måste jag hålla det lite hemligt, och istället visa er bilder som den här

Som är väldigt långt ifrån den typ av klänning jag vill ha ?
Vi vill ju att gästerna ska bli lite överraskade och få en "Wow"känsla....
Men jag kommer att dela med mig av vissa saker, T.ex vad vi diskuterade igår. Musik!
Det är något som är viktigt för både mig och Oliver och vi funderar på vad som är bäst, liveband eller DJ?
Eller båda?
Ett band sätter ju en härlig stämning, men en DJ spelar ju oftast lite längre...
Och har man båda så kan DJ:n spela när bandet tar en paus.
Oliver har två kompisar som DJ:ar på sin fritid men ingen av dem var jättesugna på det jobbet...
Varför är det svårare att DJ:a på ett bröllop än på en festival? Varför vill man inte spela på ett bröllop?
Jag känner att jag behöver "bolla" detta lite, så ni som vet att ni snart ska träffa mig, gör er beredda på att jag kommer att be om era åsikter. Och vad ni gjorde på era egna bröllop!

Av ladivamaria - 9 september 2016 20:29

Aahh, fredagkväll. Middagen är avklarad - jag lagade kycklingkebab i pitabröd med sallad och tzatziki,

jag har vin kvar i mitt glas och sitter vid köksbordet och låter åter tankarna vandra fritt. Som såpbubblor.

Oliver har nattat Elin - varför somnar hon på mindre än tjugo minuter när han nattar henne och jag sitter där i nästan en timme???"

Nu ska vi ta det lugnt framför tv:n
Fortsätta att prata om och planera detaljer för vårt bröllop. Oliver med en rökig whisky i handen och jag med merlot.
Hur har ni det?
Hoppas att ni har en härlig start på helgen.

Av ladivamaria - 9 september 2016 11:48

Vad kanske inte så många vet, så har jag en brudklänning som hänger hemma i min mammas garderob. Den köptes, av min mamma, hösten 2008 då det var tänkt att jag skulle gifta mig i England. Jag är idag så otroligt glad och på något sätt tacksam (men jag vet inte mot vem min tacksamhet är vänd, definitivt inte mot mitt ex) att det inte blev något bröllop, det hade aldrig blivit ett happy ending.
Men eftersom att vi redan kommit en bra bit på väg i vår planering när vi separerade så var redan min klänning uppsydd.
Så den fick ju hänga med mig när jag flyttade hem till Sverige, och har sedan dess hängt i mammas garderob. Nu är det dags att göra sig av med den.
Så jag tänkte visa den för er. Kanske ni känner någon som vill ha en klänning?

Som ni ser är det otroligt mycket sidentyg. Om man kan sy så skulle man kunna sy om den, det räcker säkert till mer än en klänning om jag tänker efter.

Jag tänkte ett tag att jag skulle använda tyget till att sy Johanna och Elins klänningar, och det är väl inte omöjligt att göra det, men jag är ju inte så värst händig när det kommer till nål och tråd.

Den är stl 22 engelska mått vilket jag tror är ungefär 48/50 i svenska mått.
Så som sagt, där är mycket tyg som aldrig användes, så inga fläckar eller märken.
Vad säger ni?
Känner jag eller ni någon som vill köpa den?
Den kostade 9000kr när den köptes, jag begär inte att få samma summa, men skambud under 3000kr undanbedes.
Hoppas ni får en härlig dag.

Av ladivamaria - 8 september 2016 09:56

Jag sitter vid köksbordet och äter en macka. Reflekterar på gårdagen, så hektisk...
Jag slutade jobba strax innan nio (på morgonen) körde till Willys och stresshandlade på under en timme. Kom hem, hann pussa på Oliver innan han körde till jobbet. Elin var hemma, feber, så vi mös en liten stund i soffan innan jag packade upp alla matvaror. Jag tvättade fyra maskiner tvätt (!!!??!!) vek och lade undan torr tvätt, dammsög, lekte med lera, fixade lunch till mig och Elin och sen nattade jag henne. När hon somnat tog jag en lång dusch vilket var behövligt, jag kände mig svettig och allmänt ofräsch.
Sen däckade jag på soffan i en timme. SÅ skönt! Jag lät tankarna flyga helt fritt, som såpbubblor kom de svävandes på min näthinna. Jag tänker jättemycket på mitt jobb för tillfället, antagligen för att det är så struligt....

När Elin vaknade hade Erik och Johanna kommit hem, det var en så härlig atmosfär i vårt kök. Tre syskon åt mackor och drack mjölk och pratade om allt möjligt.
Sen ville Elin måla... Vilket gick bra...

Sen kom Johanna....och då spårade det ut totalt....

Oliver kom hem och körde iväg för att hämta stenplattor till trädgården. Jag lagade middag, stekt fläsk och raggmunk, och sen nattade jag Elin. Halv nio landade jag i soffan och andades ut med en lång suck.
Det hade varit en väldigt hektisk dag. Det var skönt att få lägga upp fötterna på bordet!

Av ladivamaria - 4 september 2016 15:23

Jag drömde inatt att det var dagen före bröllopet och jag hade ingen klänning. Jag stod på kronprinstorget där jag bodde innan jag och Oliver träffades och pratade med floristen som även var frisör. Jag hade en liten vissen bukett i handen med tre lila blommor och något glitter, och frågade om hon kunde hjälpa mig med blommor och hår nästa dag??
Jo det kunde hon, hon kunde klämma in mig klockan sju på kvällen. Jag tänkte att gästerna skulle ju komma en timme tidigare.....men de fick väl helt enkelt vänta på mig.....

Oliver har redan fixat sina skor och transport till lokalen, jag har inte fixat något alls.... Jag kanske ska börja kolla på klänning...?
Måste man boka en tid? Vissa ställen har ju ett bokningssystem....
Vilket ju är bra, man kan ju inte vara tjugo tjejer och prova samtidigt, om man inte är på Kleinfeld i New York vill säga... De kan ju ha hur många kunder som helst verkar det som. Har ni sett Say yes to the dress, på TLC?
Jag älskar det programmet! Jag älskar Randy!!

Var finns Sveriges svar på Randy??
Min frisör kanske...?
Om han bara kunde ringa mig!!! Nu har jag försökt nå honom i 3 veckor och han ringer inte tillbaka....
Ska jag strunta i honom?
Hitta någon annan här i Ängelholm...?
Men han är ju MIN frisör....
Det är så jobbigt att hitta någon annan som man är på samma våglängd på, om ni fattar vad jag menar....?

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards