Alla inlägg den 27 september 2016

Av ladivamaria - 27 september 2016 20:09

I och med att jag träffade Oliver så fick jag svägerskor. Tre härliga tjejer kom med buller och bång in i mitt liv,
Annika, Kristina och Linda.
Jag är ensambarn och har alltid haft en hatkärlek till detta faktum. Det var -och är fortfarande - väldigt trevligt att få fina och inte sällan dyra presenter vid jul och födelsedag. Jag var aldrig bortskämd på det sättet att jag fick allt jag önskade mig, när som helst. Men just vid speciella tillfällen som konfirmation, student, 30årsdag och 40årsdag så har jag verkligen blivit bortskämd. Men det har också funnits tillfällen när jag önskade att vi varit fler... Vid något tillfälle vet jag att jag sa till mamma att jag ville ha sju äldre bröder. Just en storebror var något som jag önskade mig så innerligt och jag trodde att om jag bara var tillräckligt snäll så skulle mamma och pappa adoptera en pojke.
Så, att få inte en men tre ingifta systrar (och då även tre "bröder") är en sådan lycka för mig!
Att de dessutom är trevliga, roliga och lätta att prata med...ja kan man önska något annat??

I lördags var det dags för en tjejkväll med bio och restaurangbesök. Vi såg Bridget Jones baby...
Ja vad ska jag säga..?
SE DEN!!!
Vi skrattade så tårarna rann....
Jag känner igen mig en hel del hos Bridget, innan jag träffade Oliver.

Födelsedagar på egen hand, vin och hög musik i ett försök att roa mig själv och intala mig att jag var lycklig, behövde ingen man, ensam är stark och allt det där. Ja, jag säger inte att man behöver en partner i sitt liv för att vara lycklig, långt ifrån. Men jag är lyckligare nu, med Oliver och barnen än vad jag var för fyra år sen...
Och när jag är gift, så visst sjutton kommer jag att vara självbelåten (smug married, som Bridget själv säger)
Efter filmen gick vi till Curry Nam Nam och åt indisk mat. SÅ himla gott!! Jag älskar ris och kyckling med kokosmjölk och lite kryddor. För att inte tala om naanbröd och papadums...

Där satt vi sen, tills de stängde och njöt av mat och varandras sällskap. Det är kvällar som dessa som jag behöver med jämna mellanrum, känslan av värme och kärlek med tjejer man känner sig avslappnad med och kan prata om allt med.
Vi bestämde att vi måste göra detta regelbundet, vi kan nog inte få ihop det till en gång i månaden, men några gånger om året måste vi ses utan män och barn som avbryter oss.
I november ska vi åka till Ullared!! Trettiosex timmar med shopping, mat, pyjamasparty och mina svägerskor.
Lycka!

Presentation


Jag har hunnit fylla 40..... Och inser att jag inte är på den "plats" jag trodde och hoppades på när jag var 25. Varken fysiskt eller mentalt. Så jag tänkte ändra på det. Vill Du följa med på min resa?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards